شنبه 1 اردیبهشت 1403

کرونا سرقت را در خراسان شمالی افزایش داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا سرقت را در خراسان شمالی افزایش داد

بجنورد - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان شمالی اعلام کرد: پس از شیوع کرونا آمار سرقت‌ها به میزان قابل توجهی در استان افزایش یافته و ماهانه به طور متوسط بیش از 30 سرقت روی داده است.

سردار علیرضا مظاهری، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وقوع بیش از سه هزار و 201 مورد سرقت در بهار امسال در استان، اظهار داشت: این تعداد شامل هزار و 549 سرقت خرد و هزار و 652 فقره سرقت مهم بوده است.

وی افزود: بر این اساس باید گفت که هشت صدم مجموع سرقت های کشور به نسبت جمعیت خراسان شمالی، در این استان رخ می دهد. سردار مظاهری، شرایط اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را دلیل افزایش سرقت ها در سال جاری دانست و گفت: این در حالی است که تعداد سرقت های امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته با کاهش نیز مواجه بوده است ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. وی سهل‌انگاری مالباختگان را از عوامل اصلی وقوع سرقت برشمرد و گفت: در این مدت سرقت مغازه ها رو به افزایش گذاشته است. وی از اجرای چهار طرح مبارزه با سرقت در استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح ها چهار باند سارقان حرفه ای متلاشی شد. فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به افزایش 24 درصدی کشف سرقت در استان نسبت به بهار سال گذشته، خاطرنشان کرد: سرقت از اماکن دولتی و خصوصی، خانه باغ ها و انبارها بیش از 30 درصد سرقت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است. سردار مظاهری افزود: همچنین در این مدت سرقت منزل، احشام و اتومبیل روند کاهشی داشته که در نتیجه اطلاع رسانی صورت گرفته و افزایش مراقبت های مردمی بوده ولی سرقت مغازه افزایش داشته است. وی از کسبه و اصناف خواست حتما تمهیدات لازم امنیتی را به عنوان یک اصل مهم لحاظ کرده و بیشتر مراقبت کنند تا از وقوع سرقت جلوگیری شود. میزان ارتکاب جرایم در خراسان شمالی در بهار امسال در مجموع 20 درصد کاهش داشته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*