سه‌شنبه 17 مهر 1403

کرونا فعالیت 77 درصد مهدهای کودک خراسان شمالی را متوقف کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا فعالیت 77 درصد مهدهای کودک خراسان شمالی را متوقف کرد

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش 77 درصدی فعالیت مهدهای کودک زیر پوشش بهزیستی شده است و اکنون تنها 52 مهد در این استان فعالیت دارند.

علی اکبر صحرانورد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که پاییز سال گذشته 229 مهد کودک زیر پوشش بهزیستی در این استان فعالیت داشتند.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر کودکانی که به مهد کودک سپرده می شوند، افزود: سال گذشته هشت هزار و 776 کودک در مهدهای کودک حضور می یافتند که به دلیل هراس از ابتلا به کرونا این رقم اکنون به کمتر از 500 نفر رسیده است.

وی گفت: سال گذشته پروانه هفت مهد کودک استان به دلیل برخی تخلفات باطل شد و این مراکز از چرخه فعالیت خارج شدند.

وی با بیان اینکه امسال متصدیان 29 مهد کودک برای توقف فعالیت مهدهای خود مرخصی گرفته اند، اظهار داشت: با توجه به کاهش فعالیت مهدهای کودک از مدیران مهدها درخواست شده تا پایان آبانماه تکلیف خود را مشخص کنند و به احتمال زیاد بیش از 100 مهد کودک مجوز خود را باطل کرده و بقیه طبق قانون، تا زمان معلوم شدن وضعیت همه گیری کرونا، درخواست مرخصی یکساله خواهند کرد.

صحرانورد افزود: بیش از 90 درصد مهدهای کودک استان در منازل استیجاری فعالیت داشته و تنها 10 درصد ملک شخصی دارند و به همین دلیل حفظ اشتغال در مهدهای کودک و پرداخت اجاره بها، در شرایطی که درآمدی وجود ندارد از مهمترین علل تعطیلی مهدهای کودک خراسان شمالی است.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س*