دوشنبه 16 مهر 1403

کرونا ورزش زنجان را به مدت یک هفته دیگر تعطیل کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا ورزش زنجان را به مدت یک هفته دیگر تعطیل کرد

زنجان - ایرنا - معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعطیلی اماکن ورزشی شهرستان‌های زنجان، ماهنشان، ابهر و خرمدره به منظور پیشگیری از ابتلای ورزشکاران و مربیان به ویروس کرونا بعد از سه هفته متوالی، به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

محمدعلی حمزه پور، روز شه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اماکن ورزشی این چهار شهرستان از 16 تیر ماه به مدت 3 هفته تعطیل بود که با توجه به وضعیت قرمز در این شهرستان های استان و نگرانی از شیوع هرچه بیشتر این بیماری منحوس، برابر با دستورالعمل ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به مدت یک هفته دیگر به حالت تعطیل درآمدند.

وی اظهار داشت: این مصوبه از سوی مسوولان ورزش این استان و متولیان اماکن ورزشی این شهرستان‌ها لازم الاجرا است و اداره کل ورزش و جوانان بر حسب وظیفه به جد بر این تعطیلی ها نظارت خواهد داشت و به باشگاه‌ها توصیه می شود همانند هفته‌های گذشته نسبت به رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده، عمل کنند.

حمزه پور با بیان اینکه طی این مدت به تعدادی از باشگاهداران که نسبت به تعطیلی باشگاه‌ها بی‌توجه بودند، اخطار و تذکر داده شد اما هیچ باشگاهی پلمب نشده است، افزود: هرچند تعطیلی اماکن ورزشی، باشگاهداران و مربیان را متحمل خسارت خواهد کرد اما تا کنترل و مهار این بیماری باید دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد یاد شده به دقت هرچه تمام اجرا شود.

از پنجم اسفند ماه پارسال (سال 98) نیز به مدت قریب سه ماه فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده‌ها، ممنوع اعلام شد.

در زمان حاضر استان زنجان از وجود 361 باشگاه ورزشی خصوصی، 270 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، 148 خانه ورزش روستایی و 133 مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره‌مند است.

تعداد باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام این استان قریب 170 باب است و حداقل 800 نفر در باشگاه‌های بدنسازی مشغول به فعالیت بوده و از این طریق ارتزاق می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*