سه‌شنبه 17 مهر 1403

کرونا کلاس‌های خوشنویسی در خراسان شمالی را 30 درصد کاهش داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا کلاس‌های خوشنویسی در خراسان شمالی را 30 درصد کاهش داد

بجنورد - ایرنا - سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شیوع ویروس کرونا در نیمه نخست امسال تشکیل کلاس‌های آموزش خوشنویسی را به میزان 30 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داد.

ابوالحسن حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا همچنین موجب شده تا کلاس‌های خوشنویسی در این استان و با رعایت پروتکل های بهداشتی تنها با پنج نفر تشکیل شود.

وی افزود: 211 نفر در انجمن خوشنویسی این استان عضو هستند که در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و خط تحریری فعالیت دارند.

وی گفت: هم اکنون 38 نفر با مدرک ممتاز، 18 نفر با مدرک فوق ممتاز، پنج نفر با درجه استاد و 50 نفر نیز در سطح مقدماتی و عالی فعال هستند.

وی خط ایرانی را بخشی از هویت افراد جامعه توصیف کرد و افزود: پرداختن به فعالیت های هنری و بخصوص خوشنویسی باعث تاثیرات عمیق در روح و روان و همچنین ایجاد آرامش در درون افراد می شود.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی سه استاد شاخص کشوری دارد که استاد محمد خوران درسطح بین اللملی است.

وی افزود: انجمن خوشنویسان باتوجه به تعداد اعضایی که دارند درجه بندی می شوند انجمن خوشنویسان بجنورد در درجه 2 است با بیش از 50 عضو و انجمن خوشنویسان فاروج، اسفراین، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان از نظر رتبه در درجه سه است.

وی همچنین گفت: اعضای اصلی و رسمی این انجمن کسانی هستند که درجه ممتاز داشته باشند که حق رای نیز دارند.

21 تا 27 مهرماه به عنوان هفته خوشنویسی نامگذاری شده است.

*س_برچسب‌ها_س*