چهارشنبه 4 مهر 1403

کسب یک طلا و نقره در روز نخست ووشو جوانان جهان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کسب یک طلا و نقره در روز نخست ووشو جوانان جهان

روز نخست مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان با یک طلا و یک نقره برای کاروان کشورمان همراه بود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، نهمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان از صبح امروز (چهار‌شنبه 4 مهرماه 1403) در برونئی آغاز شد.

در روز نخست این پیکارها، رامتین سیاه‌مشته‌ای نماینده فرم نانچوان تالو پسران کشورمان به مصاف حریفان خود رفت و با کسب امتیاز 8.780 به عنوان نخست دست یافت و صاحب مدال با ارزش طلا این پیکارها شد. این نخستین مدال طلای کاروان کشورمان در پیکارهای قهرمانی جوانان جهان است. در این فرم ورزشکارانی از هنگ‌کنگ با امتیاز 8.753 و چین تایپه با نمره 8.750 اول و سوم شدند.

ووشو جوانان جهان | نخستین مدال کاروان ایران به رنگ نقره ثنا پناهی نماینده فرم نانچوان تالو دختران کشورمان به مصاف حریفان خود رفت و با کسب امتیاز 8.503 به عنوان دومی دست یافت و صاحب مدال نقره این پیکارها شد. در این فرم ورزشکارانی از هنگ‌کنگ با امتیاز 8.563 و ماکائو با نمره 8.496 اول و سوم شدند. در وزن 52- کیلوگرم پسران، "امیرحسین محمدی" در نخستین دیدار خود به مصاف "گیلرمو مونتانو" از آمریکا رفت و با ارائه یک نمایش فوق‌العاده در همان راند نخست کار را به اتمام رساند و راهی مرحله دوم شد. نماینده کشورمان در مرحله دوم باید با برنده دیدار قزاقستان و هند رقابت کند. در وزن 70- کیلوگرم پسران، "سروش حاجی‌مشهدی" مقابل "ایگن دوبری" از رومانی قرار گرفت و ضمن کسب برتری در دو راند متوالی برابر این ورزشکار راهی مرحله دوم پیکارها شد. وی باید در مرحله بعدی با "کیم سوئنگمین" از کره‌جنوبی رقابت کند. در وزن 80- کیلوگرم پسران، "سیدعلی میری" به مصاف "ابراغیم ایتاخونوف" از قزاقستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی دور دوم شد. وی در مرحله دوم به "احمد عسکر" از فلسطین می‌رود. در وزن 75- کیلوگرم پسران، "سید علامیری" در نخستین رقابت خود مقابل"چی فونگ هین" از ماکائو شکست خورد و حذف شد. همچنین تیم دوئلین تالو دختران کشورمان، تارا همافر و یونس خدایی موفق به کسب مدال نشدند.