دوشنبه 9 مهر 1403

کشاورزان از فروش گندم به دلالان خودداری کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشاورزان از فروش گندم به دلالان خودداری کنند

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزان از فروش گندم به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند چرا که فعالیت افراد و مراکز متفرقه فاقد مجوز قانونی ممنوع بودن و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

عبدالله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید تضمینی گندم در سالجاری فقط توسط مراکز خرید دولتی دارای مجوز رسمی و معتبر از شرکت غله انجام خواهد شد و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفان مطابق با قانون برخورد می شود.

به گفته وی، همه مراکز خرید دولتی استان زنجان آماده تحویل گندم از کشاورزان هستند. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خروج هر حجم گندم از این استان در سال جاری علاوه بر داشتن بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی از شرکت غله است. جعفری متذکر شد: محموله های گندم فاقد مجوز، توقیف و بدون اغماض با متخلفان مطابق با قانون و مقررات برخورد خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: کشاورزان درصورت داشتن هر گونه شکایت و مشکل مورد را به نماینده جهاد کشاورزی و شرکت غله مستقر در مراکز خرید تضمینی گندم و یا به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید به منظور رسیدگی و پیگیری لازم گزارش کنند. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری فقط با مجوز این سازمان امکان فعالیت خواهند داشت. جعفری ادامه داد: مراکز بوجاری مجاز تنها در قبال حق العمل می توانند نسبت به بوجاری اقدام و هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفان برخورد می شود. وی اضافه کرد: کشاورزان قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از شرکت غله اطمینان حاصل کرده،، سپس گندم را واگذار کنند. مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشاورزانی که گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت به فروش برسانند در تامین و تحویل نهادهای تولیدی، کود، سم و بذر در الویت خواهند بود. جعفری یادآوری کرد: گندم های عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی مشمول جایزه پاکی می شود. به گزارش ایرنا، خرید تضمینی گندم از کشاورزان در 45 مرکز دولتی از اوایل تیرماه اغلب می شود.

*س_برچسب‌ها_س*