شنبه 14 مهر 1403

کشاورزان زنجانی تاسیسات و ادوات خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشاورزان زنجانی تاسیسات و ادوات خود را از یخ‌زدگی محافظت کنند

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به تداوم روند کاهشی دمای هوای مناطق مختلف استان، کشاورزان گلخانه‌ها، انبارها، تاسیسات و تجهیزات آبیاری مورد استفاده خود را از یخ زدگی محافظت کنند.

جواد تاراسی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشاورزان از ضدیخ در رادیاتور ماشین‌آلات استفاده کنند، افزود: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی بارش باران گاهی به صورت رگبار با احتمال وقوع رعد و برق در اغلب مناطق استان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم هم استانی ها و به خصوص کشاورزان و دامداران از حضور در ارتفاعات، حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند و تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی به عمل آورند.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان نیز با اشاره به باراش باران از روز سه شنبه در مناطق مختلف این استان گفت: بارندگی ها گاهی به صورت رگبار و با احتمال وقوع رعد و برق همراه خواهد بود که می‌تواند آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و لغزندگی سطح جاده های استان را نیز موجب شود.

حسین سلطانی، به مخاطرات احتمالی بارش باران در زنجان اشاره و بر لزوم احتیاط در ترددهای برون شهری، خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عدم حضور در ارتفاعات هنگام بارندگی، تاکید کرد و افزود: دمای هوای زنجان از امروز روند کاهشی داشته و در اغلب مناطق استان حداقل دما به زیر صفر خواهد رسید.

*س_برچسب‌ها_س*