شنبه 29 اردیبهشت 1403

کشتی گیر تاریخ ساز ایران: به فکر حضور مقتدرانه در جام تختی هستم / برای جهانی برنامه دارم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشتی گیر تاریخ ساز ایران: به فکر حضور مقتدرانه در جام تختی هستم / برای جهانی برنامه دارم

علی سوادکوهی گفت: در حال حاضر بیشتر توان و فکرم معطوف به حضور مقتدرانه در رقابت‌های جام تختی و رسیدن به دوبنده تیم ملی است.

علی سوادکوهی که با شکست جردن باروز قهرمان عنواندار جهان و المپیک از آمریکا در رقابت‌های جام جهانی تاریخ ساز شد، درباره برنامه‌های خود گفت: در حال حاضر بیشتر توان و فکرم معطوف به حضور مقتدرانه در جام جهان پهلوان تختی است تا بتوانم با قهرمانی در این تورنمنت به اردوی تیم ملی اضافه شوم. در مرحله بعدی تلاش می‌کنم در مرحله نهایی چرخه انتخابی نتیجه لازم را کسب کنم و با رسیدن به دوبنده تیم ملی برای رسیدن به مدال در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو برنامه دارم.

وی درباره وضعیت بیماری اش گفت: خدا را شکر با بستری شدن در بیمارستان شرایط بهتری پیدا کردم. چند روزی است که از بیمارستان مرخص شده‌ام. با توجه به روند درمان شرایطم جسمی و بدنی‌ام بهتر شده و هم اینک تمرینات خود را پیگیری می‌کنم تا بتوانم با آمادگی کامل در جام تختی به روی تشک بروم.

دارنده 3 مدال طلا، نقره و برنز آسیا درباره غیبتش در اردوی تیم ملی نیز عنوان کرد: طبق نظر کادر فنی، از حضور در رقابت‌های قهرمانی کشور معاف شدم تا بتوانم در مراحل بعدی چرخه انتخابی، توانایی خود را محک بزنم. به طور قطع حضور من در چند مرحله اردوی تیم ملی باعث شد تا دچار خستگی شوم و این غیبت تصمیم شخصی بود و با توجه به تاخیر یک‌ماهه جام تختی زمان بیشتری دارم تا بتوانم ضعف‌های خود را برطرف کنم و در کنار رضا یزدانی تمرنیات خود را سپری کرده تا شرایط حضور در ترکیب تیم ملی در پیکار‌های جهانی 2023 بلگراد را بدست آورم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی