یک‌شنبه 8 مهر 1403

کشف انبارهای غله 4 هزار ساله در چین

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف انبارهای غله 4 هزار ساله در چین

تهران - ایرنا - خبرگزاری شینهوا از کشف انبارهای قدیمی غله در مرکز چین خبر داد و نوشت: باستان شناسان باقی مانده های 28 انبار غله که تاریخ آنها به چهار هزار سال قبل باز می گردد را در مرکز چین کشف کرده اند.

به گزارش ایرنا شینهوا روز دوشنبه گزارش کرد باستان شناسان چینی بر این باور هستند که این انبارها، اولین تاسیسات متمرکز ذخیره غلات در چین بوده اند که در استان «خه نان» کشف شده اند.

گزارش حاکی است این انبار از منطقه 100 هزار متر مربعی «شیء جوانگ» در شهر «جوئو کوئو» استان «خه نان» و در جریان اجرای یک پروژه حفاری که ماه ژوئیه گذشته آغاز شده است، کشف شدند.

بقایای انبارهای غلات در بالای پایه‌های دست ساز بشر در مساحتی حدود 5 هزار و 600 متر مربعی کشف شده اند این انبارها در پیرامون ساختمانی قرار دارند که باورها بر این است این ساختمان برای اهداف مسکونی ساخته شده است.

باستان شناسان بقایایی از ارزن را در انتهای این انبار غلات پیدا کرده اند و به این ترتیب مشخص شد که اینها انبار غلات بوده اند.

بر اساس این خبر، بدنبال قدمت گذاری تاریخ کربن 14 در زغال کشف شده داخل این انبار، مشخص شد که ساختارهای این انبار به اوایل سلسله «شیا» (2070-1600 پیش از میلاد) تعلق دارد.

پیش از این باستان‌شناسان چینی موفق به کشف یک روستای تاریخی با قدمت هزار و 800 سال مربوط به سلسله «هان» در استان سیچوان در جنوب غرب چین شده بودند.

منبع: خبرگزاری شینهوا *س_برچسب‌ها_س*