پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کشف زمین‌خواری سه میلیارد ریالی در گرمه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف زمین‌خواری سه میلیارد ریالی در گرمه

بجنورد ایرنا فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف یک پرونده زمین‌خواری به ارزش سه میلیارد ریال در شهرستان گرمه در جنوب غربی این استان خبر داد.

سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی موفق به کشف این زمین‌خواری شدند و گروه رسیدگی کننده پرونده پس از اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی مقام قضایی، عامل زمین خواری را شناسایی و در یک اقدام غافل‌گیرانه دستگیر کرد.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان، ارزش زمین های تصرف شده 3 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در بررسی های تخصصی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی شهرستان گرمه مشخص شد، متهم پنج هزار و 414 متر مربع از اراضی ملی و طبیعی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده است. فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضایی، خاطرنشان کرد: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متجاوزان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان نیز انتظار می رود هرگونه مورد مشکوک در این رابطه را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان 25 هزار نفری گرمه با گستره 2 هزار و 407 کیلومتر مربع، در غرب استان خراسان شمالی واقع است که با استان های سمنان و گلستان همسایه است.

این شهرستان دارای سه شهر، 2 دهستان و 15 روستا است.

*س_برچسب‌ها_س*