چهارشنبه 11 مهر 1403

کشف 300 عدد سرخ‌کن قاچاق در بازار تهران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشف 300 عدد سرخ‌کن قاچاق در بازار تهران

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در بازار تهران شدند.

وی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در میدان شوش تخلیه و دپو شده است که این کالای خارجی توسط خودرو‌های شوتی از شهر‌های جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و توزیع شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ماموران این پلیس محل موصوف را بازرسی که مشخص شد محل یک ساختمان که به عنوان انبار مورد استفاده قرار گرفته بوده که کالا‌ها در سامانه‌های وزارت بهداشت ثبت نشده و مشاهده می‌کند مقادیر انبوهی کالا ازنوع سرخ کن خارجی در محل دپو که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالا‌های مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی هستند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کالا‌ها شامل تعداد 300 دستگاه سرخ‌کن ساخت کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

افشاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از یک میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید.