یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کلاهی: برای مدیریت بحران آماده می‌شویم / شاید لیگ بسکتبال پخش اینترنتی شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کلاهی: برای مدیریت بحران آماده می‌شویم / شاید لیگ بسکتبال پخش اینترنتی شود

دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: لیگ برتر آقایان بصورت متمرکز برگزار خواهد شد ولی برای روبرو شدن با هر مشکلی آماده هستیم.

شبنم کلاهی دبیر فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد شروع مسابقات لیگ برتر آقایان اظهار داشت: در این مدت که کرونا تمام مسابقات ورزشی را تحت تاثیر خود قرار داده، فدراسیون بسکتبال دنبال راهی بود تا بتواند با یک وضعیت باثبات و ایمن به سراغ شروع لیگ برتر بسکتبال مردان برود. با بررسی نقاط ضعف و قوت سایر رقابتهای بسکتبال در دیگر نقاط دنیا به یک جمع‌بندی رسیدیم و البته با کمک فدراسیون پزشکی ورزشی و گرفتن تاییدیه از آنها، سعی داریم با کم‌خطرترین شرایط بازیها را برگزار کنیم.

کلاهی ادامه داد: همین الان در لیگ برتر والیبال مشکلات ناشی از کرونا بوجود آمده و هیچ بعید نیست از این دست مشکلات در لیگ بسکتبال هم رقم بخورد. با این حال لیگ برتر بسکتبال بصورت متمرکز برگزار خواهد شد و رفت و آمد تیم‌ها به شهرستان‌ها و تماس‌های غیرضروری را دیگر نخواهیم داشت. با تمام این اوصاف برای مدیریت بحران آماده هستیم و خودمان هم می‌دانیم امسال سال سختی برای برگزاری لیگ برتر در انتظارمان است.

کلاهی در ادامه به وضعیت انتخاب مربیان تیمهای ملی اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه مسابقات المپیک به تعویق افتاد این فرصت برای فدراسیون بوجود آمد تا باز هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی به بحث و تبادل نظر با کمیته فنی بپردازد. البته انتخاب اصلی فدراسیون آقای شاهین طبع بود اما در این مدت وقفه‌ای که داشتیم گزینه‌های دیگری هم مورد بررسی قرار گرفتند. در رده‌های نوجوانان و جوانان هم با توجه به حضور هر تیم در مسابقات سالهای آینده یک مربی به طور جداگانه انتخاب شده است. درست مانند تیم جوانان‌مان که برای مسابقات2020 از مدتها قبل کادر فنیش انتخاب شده بود.

دبیر فدراسیون بسکتبال به چگونگی پخش مسابقات لیگ برتر بسکتبال پرداخت و تصریح کرد: در جلسه‌ای که به حامی مالی فدراسیون داشتیم موکدا روی پخش زنده بازیها اتفاق نظر داشتیم. البته مسابقات کشتی و والیبال هم از سیما پخش می‌شود و باید بر اساس یک برنامه مشخص پیش رفت. ضمن اینکه این احتمال وجود دارد مسابقات لیگ برتر بسکتبال بصورت آن‌لاین از شبکه‌های اینترنتی پخش بشود که قطعا در روزهای آینده در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام /