دوشنبه 2 مهر 1403

کلنگ مجتمع سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر به زمین زده شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کلنگ مجتمع سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرخمیر به زمین زده شد

کلنگ مجتمع آموزشی و فرهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به زمین زده شد.

کلنگ مجتمع آموزشی و فرهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به زمین زده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، به مناسبت هفته وحدت و با حضور علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علمای اهل سنت و مسئولان شهرستان بندرخمیر، کلنگ بزرگ‌ترین مجتمع آموزش و فرهنگی سما شهرستان بندرخمیر در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به زمین زده شد.

سروری مجد احداث مدارس سما را مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با تکیه بر مهارت محوری در ذیل فعالیت‌های دانشکده‌های تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: مدارس سما باید در زمینه‌های توانمندسازی، اجرای برنامه‌های حمایتی از دانش‌آموزان نخبه، اجرای برنامه‌های جذاب و تأثیرگذار، استقرار نظام نوین آموزشی و... دارای برنامه و هدف باشند.

وی تأکید کرد: پیاده سازی استانداردها، به روز رسانی سطح علمی و معلومات معلمان، ارتقا روش تدریس در انتقال مفاهیم، هوشمند سازی مدارس و تکیه بر علوم فناورانه و مهارت محور باید در مدارس سما پیاده سازی شود.

سروری مجد اظهار امیدواری کرد با کمک خیرین شهرستان بندرخمیر بتوان خدمات آموزشی قابل قبول و استاندارد به مردم این شهر ارائه کرد.

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این مراسم گفت: مجتمع آموزشی و فرهنگی سما دانشگاه آزاد اسلامی بندرخمیر در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در دو طبقه با 12 کلاس درس عملیاتی، سالن های امتحانات و آمفی تئاتر همراه با سایر نیازسنجی های یک مجتمع استاندارد به همت خیرین مدرسه ساز و دانشگاه برای ارائه خدمات به مردم این شهر تأسیس می شود.

سروری مجد و مسئولان شهرستان بندر خمیر در مدرسه علوم دینی صدر الاسلام اهل سنت شهر بندرخمیر با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

وی در این دیدار با تبریک هفته وحدت گفت: هفته وحدت بی‌تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

سروری مجد با قدردانی از مشارکت خیرین و مسئولان شهرستان بندر خمیر در امور دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه مردمی است که در راستای خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه ایجاد شده و همواره می کوشد تا به عنوان یک دانشگاه حل مسئله، تحول آفرین و نوآور با راهبردهای کلان، دانشگاهی سرآمد و پاسخگو باشد.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تقویت بیش از پیش وحدت امت اسلامی را امری حیاتی و ضروری دانست و افزود: امروز دشمنان اسلام و قرآن به وحدت مسلمانان جهان به عنوان یک تهدید می‌نگرند و می‌کوشند وحدت مسلمانان را به مخاطره بیاندازند و به نقشه شوم و دیرینه خود که تسلط بر مسلمانان و از بین بردن دین اسلام است، دست یابند.

سروری مجد تأکید کرد: حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب تکلیف دینی است که باید با شبکه‌سازی و هم افزایی بین علمای شیعه و سنی، وحدت امت اسلامی با جدیت دنبال شود.

وی خواستار همکاری، همراهی و همدلی مسئولان شهرستان با اهداف دانشگاه آزاد اسلامی شد و افزود: توسعه منطقه نیازمند همدلی و وفاق همه مذاهب دینی و الهی است که باید به دور از تعصبات و با رعایت قوانین و مقررات جاری دانشگاه انجام شود تا این دانشگاه بتواند به نحو احسن به جوانان این مرز و بوم خدمات علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه کند.

محمدحسین رنجبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به خدمات ارزنده این دانشگاه در کشور گفت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه علمی، تربیتی، فرهنگی و فناورانه توانسته با نیازسنجی و ورود به بخش های مختلف خدمات ارزنده ای در جهت حل مسائل در جامعه ارائه دهد.

وی افزود: ایجاد تحول کمی و ارتقای کیفی برنامه های دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه از رسالت‌های مهم دانشگاه در استان هرمزگان است که در این زمینه دانشگاه توانسته بسیار خوب عمل کند.