چهارشنبه 18 مهر 1403

کمبود سلاح مهم‌ترین چالش پیش روی ورزشکاران تیراندازی با تپانچه

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمبود سلاح مهم‌ترین چالش پیش روی ورزشکاران تیراندازی با تپانچه

بجنورد - ایرنا - رییس فدراسیون تیراندازی با اشاره به وارداتی بودن سلاح و مهمات این رشته ورزشی گفت: کمبود در این زمینه مهم‌ترین چالش پیش روی ورزشکاران است.

علی دادگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر تمامی سلاح و مهمات مورد نیاز به این رشته وارداتی و از کشورهای خارجی تامین می‌شود بنابراین با توجه به مسائل بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان، برای واردات این تجهیزات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی افزود: علیرغم تمامی مشکلات در سال 98، 6 سهمیه ارزشمند المپیک را کسب کردیم که در 72 سال گذشته بی نظیر بود.

دادگر خاطرنشان کرد: بر این اساس ورزشکاران ما در این رشته در تعداد سهمیه های کسب شده المپیک در صدر قرار گرفتند به طوری که هم اینک رتبه ایران در کسب سهمیه المپیک جزو 11 کشور برتر دنیا است.

وی افزود: این در حالی است که هنوز کار به پایان نرسیده و امیدواریم سه نفر از ورزشکاران مستعد کشورمان که می‌توانند از طریق رنکینگ سهمیه المپیک را دریافت کنند نیز جزو مسافران المپیک باشند.

دادگر تعداد ورزشکاران رسمی بیمه شده این رشته در سطح کشور را 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با وجود این، تعداد زیادی از شکارچیان و تیراندازان نیز وجود دارند که با وجود فعالیت ورزشی در این رشته از هیچ نوع بیمه بهره‌مند نیستند.

وی یادآور شد: بر این اساس تعداد ورزشکاران رسمی و غیررسمی این رشته در کشور بالغ بر 50 هزار نفر است که ی توانند افتخارات زیادی را برای کشورمان در سطوح مختلف بین المللی کسب کنند.

رییس فدراسیون تیراندازی با تپانچه خاطرنشان کرد: هم اینک در هر مسابقه‌ای که در رشته تفنگ و تپانچه برگزار می‌شود بالغ بر 300 ورزشکار دختر و پسر در همه مقاطع مختلف سنی در رقابت ها حضور دارند و در مسابقات اسکیت و تراپ نیز بالغ بر 150 نفر به رقابت می پردازند.

دادگر تامین زیرساخت‌های لازم برای این رشته در خراسان شمالی را مستلزم توجه ویژه مسوولان دانست و گفت: با این وجود شکارچیان و سلاح داران فراوانی دارد که می تواند آنها را به رشته تیراندازی جذب کرده و بستر بسیار مناسبی را برای تقویت این رشته ورزشی در استان به ویژه به خاطر روحیه سلحشوری مردم آن فراهم کند.

رییس فدراسیون تیراندازی با تپانچه برای شرکت در مجمع انتخاباتی هیات تیراندازی با تپانچه خراسان شمالی به این استان سفر کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*