یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کمبود سیمان و معارضات اجتماعی پروژه سه‌راهی مرگ مهریان را تعطیل کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کمبود سیمان و معارضات اجتماعی پروژه سه‌راهی مرگ مهریان را تعطیل کرد

پژمان نیک اقبالی از وجود بالغ بر 70 معارض اجتماعی در پروژه تقاطع غیرهمسطح مهریان خبر داد و گفت: کمبود سیمان و معارضان دلیل اصلی تعطیلی پروژه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح سه راهی مهریان یاسوج گفت: علت اصلی تاخیر کار بر روی این پروژه معارضات اجتماعی بوده و کار بر روی این پروژه را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: یکی دیگر از علت های تاخیر در از سر گیری مجدد این پروژه را کمبود سیمان عنوان کرد.

نیک اقبالی افزود: بیش از 70 نفر معارض بر سر راه این پروژه است که اکثر این معارضات نیر اعلام کرده اند تا پول به آنها پرداخت نشود از شروع مجدد این پروژه جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: بیش از 100 میلیارد تومان برای معارضات این پروژه براورد و این مقدار بودجه در زمان های مختلف پرداخت می شود.

نیک اقبالی اذعان داشت: اگر نتوانیم هزینه معارضان را پرداخت کنیم در آینده و بر اساس بر آورد و به نرخ روز هزینه ها پرداخت می شود تا این افراد متضرر نشوند.

وی در پایان از پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار خبر داد و افزود: در حال حاضر مهمترین مشکل ما معارضان هستند که باعث به تاخیر افتادن این پروژه شده اندو تا چند روز آینده این پروژه فعالیتش را آغاز می کند.

گفتنی است سه راهی «یاسوج - اقلید - مهریان» یکی از خطرناکترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است که با توجه به سوانح زیادی که در سالهاست اخیر در آن رخ داده است عنوان " سه راهی مرگ " را با خود یدک می کشد.

از جمله مشکلات این سه راهی را می توان شیب تند، عدم وجود دیدکافی در روز و محروم بودن از روشنایی مناسب در شب، نداشتن مانع و گاردریل مناسب، عرض کم جاده عنوان کرد که باعث شده تا مسافران و رانندگان وسایل نقلیه هر لحظه منتظر وقوع حادثه ای برای خود باشند. داشتین چنین مشکلاتی باعث شده است تا این نقطه به سه راهی مرگ تشبیه شود.

قرار داشتن مکان های گردشگری مهمی همچون تنگه زیبای مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر شهر مادوان در این مسیر، باعث شده که این محور از ترافیک بالایی نیز برخوردار باشد.

پس از سال ها بلاتکلیفی سرانجام پروژه تقاطع غیر همسطح در این نقطه حادثه خیز شهریور ماه سال گذشته با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله وزیر راه و شهرسازی وقت و نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام /

کمبود سیمان و معارضات اجتماعی پروژه سه‌راهی مرگ مهریان را تعطیل کرد 2
کمبود سیمان و معارضات اجتماعی پروژه سه‌راهی مرگ مهریان را تعطیل کرد 3