چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر!

سپاه سقز در غیاب و امتناع مرکز فوریت های پزشکی و جمعیت هلال احمر سقز به کمک یک بیمار سرطانی بدحال در یکی از روستاهای این شهرستان شتافت و او را با آمبولانس به بیمارستانی در سنندج منتقل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، روز گذشته 4 تیر ماه 1400 سپاه سقز در غیاب و امتناع مرکز فوریت های پزشکی و جمعیت هلال احمر شهرستان سقز به کمک یک بیمار سرطانی بدحال در روستای بسطام که در 65 کیلومتری این شهرستان واقع شده است، شتافت و او را با آمبولانس به بیمارستانی در سنندج انتقال داد. ماجرا از این قرار است که چند روز پیش فردی بیماری در روستای بسطام سقز که مبتلا به بیماری سرطان خون و استخوان است پس از اینکه بدحال می شود به بیمارستان شفای سقز مراجعه می کند و در آنجا بستری می شود تا بهبود پیدا کند اما پس از مدتی بستری در این مرکز درمانی ترخیص می شود و دوباره به منزل خود در روستای بسطام بر می گردد اما ظاهرا وضعیت عمومی او نه تنها بهبود پیدا نکرده بلکه حادتر هم شده است! رفته رفته وضعیت این بیمار مبتلا به کانسر خون و استخوان بدتر می شود و اطرافیان او در صدد انتقالش به یکی از مراکز درمانی در سنندج که امکانات بهتری نسبت به سقز دارد بر می آیند اما برای این کار با یک سری مشکلات روبرو می شوند که بازگویی آن جای بسی تأمل دارد. خانواده این بیمار ساکن روستای بسطام سقز از آنجا که وسیله ای برای انتقال بیمارشان به سنندج در اختیار ندارند از هلال احمر و مرکز اورژانس 115 سقز طلب کمک می کنند اما متأسفانه این دو ارگان که وظیفه ذاتی آنها کمک رسانی به درماندگان و بیماران در چنین شرایطی است از رفتن به این روستا خودداری کرده و به خانواده بیمار اعلام کرده اند که این کار برایشان مقدور نیست. خانواده بیمار به ناچار با آمبولانسی ار بخش خصوصی تماس می گیرند که به فریاد بیمارشان برسد اما او نیز درخواست هزینه 700 هزار تومانی کرده است و چون این مبلغ از توان خانواده بیمار خارج بوده است پشیمان شده و به فکر راه چاره ی دیگری می افتند.

یکی از بستگان این بیمار بسطامی تصمیم می گیرد که با سپاه سقز تماس بگیرد و از آنها طلب کمک کند. یوسف معروفی فرمانده سپاه سقز نیز بلافاصله پس از تماس این فرد و اطلاع از وضعیت بیمار آنها، با سپاه مرکز استان هماهنگی می کند و به دستور سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان یک دستگاه آمبولانس از سقز عازم روستای بسطام شده و بیمار درمانده را به یکی از مراکز درمانی سنندج برای مداوا اعزام می کنند.

مردم روستای بسطام نیز در همین خصوص از حضور به موقع سپاه سقز و امدادرسانی آنها به این بیمار تقدیر و تشکر کرده اند.

معروفی فرمانده سپاه سقز نیز کمک رسانی به نیازمندان را از جمله اموری دانسته است که سپاه خود را ملزم به انجام آن می داند و گفته است هرگاه در منطقه نیازی احساس شد به یاری نیازمندان و خدمت رسانی به مردم خواهند شتافت.

انتهای پیام /

کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر! 2
کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر! 3
کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر! 4
کمک رسانی سپاه سقز به بیمار سرطانی در امتناع اورژانس و هلال احمر! 5