پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کمیته امداد خراسان شمالی بیش از هشت میلیارد ریال تسهیلات کرونایی داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیته امداد خراسان شمالی بیش از هشت میلیارد ریال تسهیلات کرونایی داد

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد برای کمک به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در استان هشت میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرد.

مجید الهی راد روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در استان، به 944 طرح اشتغال‌زایی و کارآفرینی مددجویان این نهاد 260 میلیارد ریال خسارت زده است که تاکنون بخشی از آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه جبران شده است.

وی بیان اینکه این خسارات بیشتر در حوزه دامپروری، خدماتی و صنفی بوده است، یادآور شد: توزیع بسته های معیشتی بین 46 هزار و 814 خانوار مددجوی استان از دیگر اقدامات این نهاد با شروع رزمایش همدلی بوده است.

الهی راد افزود: همچنین این نهاد از ابتدای شیوع کرونا هفت میلیارد ریال برای هزینه های معیشتی، نگهداری و درمانی بیماران زمین گیر، صعب العلاج و سالمند استان کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان 6 میلیارد ریال نیز برای افراد نیازمند و غیر مددجوی استان و بازماندگان فوتی ویروس کرونا کمک کرده است.

الهی راد افزود: این نهاد برای رفاه حال خانواده های بیماران کرونایی متوفای زیرپوشش در صورت سرپرست بودن مددجو، 40 میلیون ریال و در غیر این صورت 20 میلیون ریال می‌پردازد.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی در حدود 112 هزار نفر در خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*