دوشنبه 16 مهر 1403

کمیته امداد 127میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در زنجان پرداخت می‌کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیته امداد 127میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در زنجان پرداخت می‌کند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: سهم کمیته امداد در این استان از اعتبارات مصوب اشتغال‌زایی در سال جاری نزدیک به 127 میلیارد تومان است که به مددجویان و اقشار نیازمند جهت ایجاد فرصت شغلی پرداخت می‌شود.

هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است بیش از سه هزار و 900 فرصت شغلی جدید برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند از این محل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت راهبران شغلی، کاریابی، کارآفرینان حرفه ای، خیرین کارآفرین و جهادگران کارآفرین از رویکردهای مهم این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای جامعه هدف است، تصریح کرد: تلاش می کنیم با بهره گیری از ظرفیت های موجود استان در حوزه اشتغالزایی زمینه ایجاد فضای کسب و کار و درآمدزایی خانواده های تحت حمایت را فراهم کرده تا از این طریق مسیر توانمندسازی و استقلال اقتصادی جامعه هدف هموار شود.

صفری همچنین یکی از راهکارهای مهم مردمی کردن فعالیت های کمیته امداد را ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: به منظور جاری کردن فضای سبقت در خیرات در جامعه، پای کارآوردن مردم به صحنه کارگزاری خدمت به نیازمندان و ساماندهی و تبدیل فعالیت های جزیره ای به کارکردهای زنجیره ای و اثربخش در حوزه محرومیت زدایی مراکز نیکوکاری با ساختار و مدیریت مردمی ایجاد می شود. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان از فعالیت 107 مرکز نیکوکاری در این استان خبر داد و گفت: جنس کار مراکز نیکوکاری داوطلبانه بوده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده و سیاست های توسعه ای کمیته امداد استان در این بخش تعداد مراکز نیکوکاری فعال این استان تا پایان سال جاری به بیش از 126 مورد می رسد.

به گزارش ایرنا، بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*