پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کنترل دلار تهران با گنده هرات، / دلار در مرز حساس

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
کنترل دلار تهران با گنده هرات، / دلار در مرز حساس

قیمت دلار در هرات بالارفت قیمت دلار در هرات امروز تا 49 هزار و 250 تومان بالا رفت اما نتوانست این مرز حساس را حفظ کند و به سمت پله‌های بالاتر برود.

قیمت دلار در هرات بالارفت قیمت دلار در هرات امروز تا 49 هزار و 250 تومان بالا رفت اما نتوانست این مرز حساس را حفظ کند و به سمت پله‌های بالاتر برود.

به گزارش عرشه آنلاین معامله گران امروز دلار در هرات سعی کردند که مرز مقاومتی 49 هزار و 200 تومان را بشکنند و به سمت نیمه کانال مذکور حرکت کنند اما در این آزمون شکست خوردند.

با وجود نزدیکی اربعین بازار هرات نیمه‌تعطیل و بازار سلیمانیه تعطیل است. همچنین با توجه به تغییر سهمیه هر ساله دلاری و یورویی زائران اربعین به دینار در سال جاری، معامله‌گران بازار ارز روند خرید و فروش را ناپایدار می‌دانند.

هرگاه گنده هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزددلار هرات همیشه برای بازار ارز داخلی اهمیت داشته، تا جایی که وقوع هر حادثه‌ای در افغانستان، به سرعت روی نرخ این ارز پرطرفدار در هرات و سپس ایران اثر می‌گذارد.

نمی‌توان بازارهای ارزی کشورهای مختلف، به خصوص ایران و کشورهای همسایه، را به هم بی‌ربط دانست. با توجه به این مسئله و به نظر کارشناسان، می‌توان گفت رابطه بازارهای ارزی به نوعی شبیه به قانون ظروف مرتبطه است. زیرا هر اتفاقی که در بازار ارزی هرات به وجود می‌آید، به سرعت در ایران منعکس می‌شود و عکس این موضوع نیز اتفاق می‌افتد.

بازار ارز تهران در نیمه اول معاملات نقدی اولین روز شهریور 1402 شاهد ثبات نسبی قیمت دلار بود. طبق ادعای معامله‌گران، اسکناس آمریکایی امروز در تهران با 49 هزار و 150 تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر به 49 هزار و 200 تومان رسید.

در روز جاری قیمت دلار با روندی خنثی و کاهش محدود 100 تومانی در کانال 49 هزار تومانی نوسان داشت. برخی معامله‌گران اخبار مربوط به گزارش بلومبرگ مبنی بر افزایش صادرات نفت ایران تا 2 میلیون بشکه در روز را عامل اصلی حرکت سایدوی دلار می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز قیمت دلار با کاهش محدود، در کانال 49 هزار تومانی ماند. این اسکناس در دو روز گذشته در همین محدوده نوسان داشت و در روز جاری با قیمت 49 هزار و 200 تومان بسته شد.

اکو ایران نوشت: در هرات هم قیمت دلار در شروع معاملات امروز گپ مثبت 250 تومانی را تجربه کرد. آن طور که برخی از معامله‌گران مدعی هستند بازیگران ارزی هرات امروز سر جلسه آزمون رفتند. قیمت دلار در هرات امروز تا 49 هزار و 250 تومان بالا رفت اما نتوانست این مرز حساس را حفظ کند و به سمت پله های بالاتر برود و ظهر امروز بر روی 49 هزار و 80 تومان قرار گرفت که نسبت به دیروز 80 تومان بالاتر است.

تحلیلگران فنی معتقدند مرز 49 هزار و 200 تومان سطح مقاومتی مهمی برای دلار در هرات است و اگر قیمت دلار این مرز مهم عبور کند سد مقاومت بعدی دلار 49 هزار و 500 تومان خواهد بود. در غیر این صورت قیمت دلار می‌تواند دوباره به مسیر کاهش برگردد و وارد کانال 48 هزار تومان شود.

دربازار دلار رسم است که گفته می شود هرگاه گنده هرات فروشنده شود یا خریدار قیمت دلار در ایران برهم می ریزد

منبع: تجارت نیوز - اکو ایران هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

کنترل دلار تهران با گنده هرات، / دلار در مرز حساس 2