یک‌شنبه 22 مهر 1403

کنگره ملی تجلیل از فاتحان خرمشهر در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کنگره ملی تجلیل از فاتحان خرمشهر در ارومیه برگزار شد

ارومیه - ایرنا - سیزدهمین کنگره ملی تجلیل از فاتحان خرمشهر با حضور مسوولان استانی در ارومیه برگزار و از خانوده شهید فریدون کشتگر از شهدای عملیات بیت‌المقدس تجلیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی روز شنبه در این مراسم اظهار داشت: آزادی خرمشهر یکی از یادگاران بزرگ و مهم انقلاب اسلامی است.

علی مصطفوی بیان کرد: در آن زمان یک جنگ نابرابر داشتیم ولی ملت با همدلی و عشق به ایران و ملت توانستند از کیان کشور دفاع کنند.

وی تاکید کرد: روز سوم خرداد به عوان روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی یکی از شیرین ترین خاطرات انقلاب اسلامی است که امروز بعد از 40 سال این آزادی شیرین را جشن می‌گیریم.

وی اظهار داشت: امروز با وجود توطئه دشمنان و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ملت ایران با وحدت و همدلی در مقابل دشمنان ایستاده اند.

مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: شهید فریدون کشتگر که در عملیات بیت المقدس فرماندهی پشتیبانی عملیات را بر عهده داشت، در 21 اردیبهشت سال 1361 به فیض شهادت نائل شد و جزء شهدای شاخص کشور است که همزمان با سراسر کشور تجلیل شد.

به گزارش ایرنا هفت نفر دیگر از رزمندگان عملیات خرمشهر نیز در این عملیات تجلیل شدند.

مردم آذربایجان‌غربی در دوران دفاع مقدس 12 هزار شهید، 19 هزار جانباز و 2 هزار آزاده را تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده اند.

*س_برچسب‌ها_س*