دوشنبه 11 تیر 1403

کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات کوپا آمریکا 2024 از روز جمعه 20 ژوئن تا 14 جولای 2024 با برگزاری دیدار بین آرژانتین و کانادا، در کشور آمریکا آغاز شد. کوپا آمریکا 2024 چهل و هشتمین دوره این مسابقات خواهد بود. این مسابقات در ایالات متحده برگزار می‌شود. ایالات متحده برای دومین بار میزبان مسابقات کوپا آمریکا خواهد بود. شرایط گروه بندی‌ها به شکلی رقم خورده است که تیم ملی...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، مسابقات کوپا آمریکا 2024 از روز جمعه 20 ژوئن تا 14 جولای 2024 با برگزاری دیدار بین آرژانتین و کانادا، در کشور آمریکا آغاز شد. کوپا آمریکا 2024 چهل و هشتمین دوره این مسابقات خواهد بود. این مسابقات در ایالات متحده برگزار می‌شود. ایالات متحده برای دومین بار میزبان مسابقات کوپا آمریکا خواهد بود.

شرایط گروه بندی‌ها به شکلی رقم خورده است که تیم ملی آرژانتین و تیم ملی برزیل تا فینال این رقابت‌ها با هم روبرو نخواهند شد و به این ترتیب فقط در فینال کوپا آمریکا است که احتمال شکل گیری جدال سوپرکلاسیکو یا همان تقابل برزیل - آرژانتین وجود دارد.

گروه بندی کوپا آمریکا 2024 به این شکل است:

گروه A آرژانتین پرو شیلی کانادا

گروه B مکزیک اکوادور ونزوئلا جاماییکا

گروه C آمریکا اروگوئه پاناما بولیوی

گروه D برزیل کلمبیا پاراگوئه کاستاریکا

از لیست سرشناس‌ترین غایبان رقابت جذاب کوپا آمریکا 2024 می‌توان به چهره‌هایی مانند: نیمار، دیبالا، تیاگو سیلوا، کاوانی و... اشاره کرد.

نتایج کامل هفته اول کوپا آمریکا 2024:

گروه A

در اولین دیدار کوپا آمریکا 2024 تیم‌های آرژانتین و کانادا به مصاف هم رفتند. در این بازی آرژانتینی‌ها توانستند با مالکیت توپ و زمین، کانادا را مقهور قدرت خود کنند و 2 بر صفر پیروز شوند. گل‌های آرژانتین در این دیدار توسط آلوارز در دقیقه 49 و لوتارو مارتینز در دقیقه 88 به ثمر رسید.

در بازی دوم کوپا آمریکا و گروه A دو تیم پرو و شیلی به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید، الکسیس سانچز ستاره باتجربه شیلی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

این نتیجه باعث شد تا تیم ملی فوتبال آرژانتین که این رقابت ها را با پیروزی آغاز کرده بود با 3 امتیاز در صدر جدول رده بندی باقی بماند.

گروه B

در دیدار اول گروه B تیم‌های ملی ونزوئلا و اکوادور از ساعت 1:30 بامداد امروز به وقت تهران به مصاف هم رفتند، تیم ملی ونزوئلا موفق شد در ورزشگاه لیوایز با نتیجه 2 بر یک اکوادور را از پیش‌رو برداد. جوندر کادیس در دقیقه 64 و ادوارد بلو در دقیقه 74 برای ونزوئلا گلزنی کردند و جرمی سارمینتو در دقیقه 40 تنها گل اکوادور را به ثمر رساند. همچنین اِنر والنسیا از اکوادور در دقیقه 22 از زمین اخراج شد.

در دیدار دوم گروه B تیم فوتبال مکزیک از ساعت 4:30 صبح به وقت تهران در ورزشگاه NRG واقع در شهر هوستون به مصاف جامائیکا رفت و موفق شد با تک‌گل دقیقه 69 جراردو آرتئاگا به برتری یک بر صفر برسد.

با ثبت این نتایج تیم‌های ونزوئلا و مکزیک 3 امتیازی شدند و به ترتیب برحسب تفاضل گل در رده‌های اول و دوم گروه B هستند و اکوادور و جامائیکا هم بدون امتیاز در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

گروه C

ساعت 04:30 به وقت تهران دومین بازی گروه C شروع شد. اروگوئه، در مجموع شروع خوبی را تجربه کرد. مکس آرائوخو، وینگر باشگاه تولوکای مکزیک در دقیقه 16 اروگوئه را از حریف آمریکای شمالی خود پیش انداخت. این دیدار تا اواخر نیمه دوم گلی نداشت تا این‌که پای داروین نونیز در دقیقه 85 به گلزنی باز شد. ماتیاس وینیا، مدافع چپ اروگوئه هم در دقیقه 1+90 کار پاناما را تمام کرد تا یک پیروزی مهم برای تیم مارسلو بیلسا به دست بیاید، اما این پایان کار نبود و مایکل موریو در دقیقه 4+90 یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

ساعت 01:30 به وقت تهران، جدال آمریکا و بولیوی به قضاوت مائوریتزیو ماریانی ایتالیایی آغاز شد. تیم میزبان در این مسابقه برد ساده‌ای داشت و در کل مسابقه صاحب توپ و میدان بود. هر دو گل آمریکا در نیمه اول به ثمر رسید.

گروه D

در دیدار نخست گروهD تیم کلمبیا توانست با نتیجه 2 بر یک مقابل پاراگوئه به برتری دست پیدا کند. گل‌های تیم کلمبیا را دنیل مونوز و جفرسون لرما در رقایق 32 و 42 به ثمر رساندند. نکته جالب اینکه پاس هر 2 گل را خامس رودریگز داد. خولیو انسیسو زننده تنها گل پاراگوئه در این دیدار بود. این گل در دقیقه90 وارد دروازه کلمبیا شد.

در دومین دیدار این گروه هم تیم برزیل رودرروی کاستاریکا قرار گرفت و در شرایطی که برتری چشمگیری نسبت به حریفش در مالکیت توپ داشت اما نتوانست دروازه این تیم را باز کند تا این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان برسد.

در جدول رده‌بندی گروه D کوپاآمریکا، کلمبیا با 3 امتیار صدرنشین شد و تیم‌های برزیل و کاستاریکا با یک امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. تیم پاراگوئه هم رده چهارم این گروه را به خود اختصاص داد.

نتایج کامل هفته دوم کوپا آمریکا 2024:

گروه A

در اولین دیدار مرحله دوم گروهی کوپا 2024 تیم‌های ملی کانادا و پرو به مصاف هم رفتند که این دیدار با شکست پرو همراه بود، گل دیوید در دقیقه 74 اولین گل کانادا تحت نظر سرمربی جدیدشان، جسی مارش بود.

کانادایی‌ها قبل از این پیروزی در دو بازی دوستانه و اولین دیدار خود در کوپا آمریکا 2024 مقابل آرژانتین موفق به گلزنی نشده بودند.

در حساس‌ترین بازی این گروه تیم ملی فوتبال آرژانتین و شیلی به مصاف هم رفتند، این بازی حساس و پر برخورد تا دقیقه 88 با تساوی بدون گل دنبال می‌شد تا اینکه لائوتارو مارتینس توانست گلزنی کند تا آرژانتین سه امتیاز حساس را به دست آورد و صعودش را به دور بعد قطعی کند.

مارتینس نشان داد که یک تورنمنت متفاوت را تجربه می‌کند. او در دیدار قبلی هم گلزنی کرده بود، آرژانتین با پیروزی‌ای که در این بازی به دست آورد با 6 امتیاز در صدر جدول رده بندی باقی ماند و به راحتی به دور بعد صعود کرد.

آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی در کوپا آمریکا به شمار می‌آید و به نظر می‌رسد که در این دوره هم شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی است.

گروه B

در دیدار دوم مرحله گروهی B اکوادور وجامائیکا به مصاف هم رفتند که در این دیدار تیم ملی اکوادور موفق شد با حساب سه بر یک جامائیکا را شکست دهد و به اولین برد خود در کوپا آمریکا دست پیدا کند.

دو تیم در حالی پا به میدان می گذاشتند که در بازی گذشته خود متحمل شکست شده بودند و برای زنده نگه داشتن امیدها بابت صعود از گروه، باید در این بازی به برد می رسیدند و اکوادور توانست به این مهم دست پیدا کند.

دیگر بازی گروه B از ساعت 4:30 بین دو تیم ونزوئلا و مکزیک آغاز شد که این بازی با یک گل به سود ونزوئلایی‌ها به اتمام رسید. با وجود حملات متعدد مکزیک، این ونزوئلا بود که به گل رسید و در دقیقه 57 توسط خوزه سالومون روندون حساب کار را 1-0 کرد. در ادامه مکزیک هرچه زد، به در بسته خورد و رافائل رومو، سنگربان ونزوئلا، اجازه نداد دروازه‌اش باز شود. مکزیک در دقیقه 87 صاحب یک ضربه پنالتی هم شد اما رومو با واکنش دیدنی خود، این توپ را هم مهار کرد تا ستاره تیمش در جدال امروز باشد.

با این نتیجه ونزوئلا با 6 امتیاز صدرنشین شد و صعودش را به دور بعد قطعی کرد.

گروه C

در دیدار دوم مرحله گروهی C تیم‌های ملی آمریکا و پاناما به مصاف هم رفتند که در این دیدار آمریکا در ورزشگاه مرسدس بنز واقع در شهر آتلانتا از ایالت جورجیا میزبان پاناما بود، در این دیدار تیم ملی آمریکا تن به شکست 2 بر یک داد. سزار بلک‌من در دقیقه 25 و خوسه فاخاردو در دقیقه 83 برای پاناما در این دیدار گلزنی کردند و تک‌گل میزبان مسابقات را هم فلورین بالوگون در دقیقه 22 به ثمر رساند. در دقیقه 18 تیمونی وه‌آ از آمریکا و کارسکیلا در دقیقه 88 از پاناما از زمین بازی اخراج شدند.

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های ملی اروگوئه و بولیوی به مصاف هم رفتند که اروگوئه در ورزشگاه مت‌لایف واقع در ایالت نیوجرسی با نتیجه 5 بر صفر حریفش را در هم کوبید. برای شاگردان مارچلو بیلسا در این دیدار فاکوندو پیستری در دقیقه 8، داورین نونیز در دقیقه 21، ماکسیمیلیانو آرائوخو در دقیقه 77، فدریکو والورده در دقیقه 81 و رودریگو بنتانکور در دقیقه 89 موفق به گلزنی شدند تا در آستانه صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی قرار بگیرند.

با ثبت این نتایج اروگوئه با 6 امتیاز صدرنشین گروه C شد و در آستانه صعود به مرحله بعد قرار دارد. آمریکا با 3 امتیاز و برحسب تفاضل گل بهتر نسبت به پاناما در رده دوم ایستاده است. بولیوی هم بدون کسب امتیاز در قعر جدول جای دارد.

گروه D

در دیدار دوم مرحله گروهی D کلمبیا در رقابتی که از هر جهتی بهتر از حریفش بود با شکست دادن کاستاریکا موفق به صعود به مرحله حذفی مسابقات کوپا آمریکای 2024 شد، کلمبیا با دومین برد متوالی خود و کسب 6 امتیاز بالاتر از برزیل نام‌دار در صدر گروهشان قرار گرفتند و به دور حذفی صعود کردند.

لوئیز دیاز در دقیقه 31 و از روی نقطه پنالتی اولین گل این بازی را به سود کلمبیا به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد. در نیمه دوم، اما کلمبیا در فرم به مراتب بهتری قرار داشت و داوینسون سانچز در دقیقه 59 و جان کوردوبا در دقیقه 62 گل‌های دوم و سوم تری‌کالر (لقب کلمبیا) را به ثمر رساندند تا کلمبیا در یک بازی تمرینی و بدون دغدغه خاصی بتواند به مرحله حذفی کوپا آمریکا صعود کند.

در آخرین دیدار مرحله دوم گروهی از ساعت 4:30 بامداد به وقت ایران تیم ملی برزیل به مصاف تیم ملی پاراگوئه رفت و به این ترتیب دومین بازی خود را در دور گروهی رقابت‌های کوپا آمریکا 2024 برگزار کرد، این دیدار با نتیجه 4 بر یک به سود برزیل به پایان رسید.

انتهای پیام /

کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 2
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 3
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 4
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 5
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 6
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 7
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 8
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 9
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 10
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 11
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 12
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 13
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 14
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 15
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 16
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 17
کوپا زیر سایه یورو نفس می‌کشد 18