پنج‌شنبه 12 مهر 1403

کویت از ادامه تلاش برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس خبر داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کویت از ادامه تلاش برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس خبر داد

تهران - ایرنا - نخست وزیر کویت اعلام کرد که تلاش ها برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس ادامه دارد و امیدواری در این باره بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، صباح خالد الحمد الصباح روز چهارشنبه در گفت وگو با سردبیران روزنامه های کشورش از ادامه تلاش های شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برای برطرف ساختن اختلافات موجود و ایجاد همبستگی میان این کشورها خبر داد.

عربستان، امارات، بحرین، کویت، عمان و قطر، 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

وی تاکید کرد که کشورش همواره مایل است طرف های مختلف را به منظور دستیابی به اطمینان خاطر برای هرگونه توافق در آینده، گردهم آورد.

وی خاطر نشان کرد که امیر کویت به تلاش برای برطرف ساختن اختلافات موجود و ایجاد زمینه برای همبستگی دوباره شورای همکاری تلاش می کند.

نخست وزیر کویت افزود: تمامی کشورهای شورای همکاری معتقدند که حرکت کشورهای عضو این شورا برای خودشان، منطقه و جهان مهم و زمینه ای مشترک برای آغاز حل و فصل بحران این شوراست.

وی خاطرنشان کرد که با وجود چهار سال اختلافات میان اعضای این شورا، تلاش ها برای حل و فصل آن همچنان ادامه دارد و امیدواری در این باره بیشتر شده است.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017 (15 خرداد 96) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم تمامی روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی را هم به روی دوحه بستند.

این کشورها برای از سرگیری روابط 13 شرط تعیین کردند اما قطر با بیان اینکه شروط تعیین شده ناقض حق حاکمیت این کشور است تاکنون به آن تن نداده است.

*س_برچسب‌ها_س*