یک‌شنبه 8 مهر 1403

کیایی: سال‌ها تمایلی به ساخت سریال نمایش خانگی نداشتم / واکنش پرستویی به بازیگر شدن پسرش

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کیایی: سال‌ها تمایلی به ساخت سریال نمایش خانگی نداشتم / واکنش پرستویی به بازیگر شدن پسرش

نشست خبری «هم گناه» با حضور عوامل و بازیگران این پروژه و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست نمایش خانگی «هم گناه» در پردیس سینمایی باغ کتاب با حضور عوامل و بازیگران این پروژه و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

مصطفی کیایی درباره فصل بندی‌های این‌سریال و افراط و تفریط‌های کاراکتری که نقش ترنس دارد، گفت: سرسال تا 12 قسمت اول تا همینجا بود و یک گذر سه ماهه زمان داشته باشیم، اما با فضایی که اتفاق افتاد و جریان کرونا و نیاز مخاطب تصمیم گرفتیم با حداقل زمان بیرون بیاید.

محسن کیایی درباره زمان بندی و به یکباره تمام شدن قسمت اول بیان کرد: من این به یکباره تمام شدن بخش اول را نمی‌فهمم، چون نوعی قصه را روایت کردیم که به ثبات نسبی برسند.

وی افزود: قرار بود در 50 قسمت به موضوع بپردازیم، اما تصمیم گرفتند که 24 قسمت شود به همین علت یک گذر زمان را نمی‌بینیم و بعد دوازده قسمت بعدی آغاز شد.

کیایی ادامه داد: کاراکتر ترنس از ذهن من نشات می‌گیرد، زمانی به کافه‌ای می‌رفتم که اشخاصی با این وضعیت آنجا می‌آمدند و این ذهن‌من را درگیر کرد. البته قصدم این است که بستر سازی کنیم و در مورد معضل اجتماعی این چنینی صحبت کنیم به همین علت خود شخصیت قصه برای من به نسبت کلیت قصه را مد نظر داشتم.

مصطفی کیایی گفت: در خصوص انتخاب شخصیت ترنس سعی کردیم از هر نظر کلیشه نباشد. به این علت خانم خلیق انتخاب شدند و اغراقی در کاراکتر وجود نداشت.

محسن کیایی گفت: دغدغه پرداختن به خانواده از خواسته‌های اصلی و وظیفه ما است از سویی مسائل را طرح کنیم و تلاش کردیم قابل لمس و باور پذیر باشند تفاوت و تضاد بین نسل‌ها را سعی کردیم نشان دهیم. در کل هم نقد کنیم و هم اتفاقات را نشان دهیم.

مصطفی کیایی بیان کرد: اتفاقا ما سعی کردیم به درستی به خانوادا‌ها بپردازیم و نمونه آن خانواده صبوری است که در بخش‌های مختلف زندگی آنها دیده می‌شود.

پرستویی در خصوص پذیرفتن نقش و بازی در سریال نمایش خانگی گفت: من همیشه فکر می‌کردم نمایش خانگی حالت شانه تخم مرغی دارد، اما پس از انتشار شهرزاد دیدم اینگونه نیست و می‌توان محصول خوب تولید کرد. از سویی بخشی از مخاطبان فقط سینمارو نیستند و دوست دارند در منزل فیلم‌ببینند تا اینکه پس از مطرب این اثر پیشنهاد شد که طبق عادت در ابتدا گارد داشتم، اما نگاهم را عوض کردم و پس از خواندن فیلمنامه اصرار کردم این اثر ساخته شود.

وی ادامه داد: به نظرم هر قسمت این سریال می‌تواند یک فیلم سینمایی باشد و احترام به مخاطب در آن‌دیده می‌شود؛ به خصوص قصه جذابی دارد و مسائل خوبی را که از دل جامعه بیرون می‌آید را مطرح می‌کند.

برای من تجربه درخشان و خوبی بود و از کیایی‌ها تشکر می‌کنم.

مصطفی کیایی درباره تاثیر خانه نشینی به علت کرونا در میزان استقبال از سریال گفت: طبیعی است که قرنطینه باعث شد پلتفرم‌هایی مانند نماوا و فیلمیو بهتر دیده شوند، از سویی قصه توانست مخاطب را جذب کند همچنین حضور بازیگران خوب و کارگردانی و... می‌تواند در وهله بعدی کمک کننده باشد.

حبیب رضایی در خصوص عدم معرفی بازیگران جدید در سطح گسترده بیان کرد: جوانی، تجارب کاری، و... دلیل بر بازیگر بودن یک شخص نمی‌شود بدین علت بین چند هزار نفر یک بازیگر به معنای شش دانگ ظهور می‌کند و اصلا نیاز به لابی گری ندارد و قطعا کیفیت بازی و توانایی خاص و تمرین، حرف اول و آخر را می‌زند.

مصطفی کیایی بیان کرد: هر کارکتری که در قصه می بینید وضعیت و جریان خودش را دارد که در آخر به هم گره می خورند.

ساقی حاجی پور درباره مراحل انتخابش گفت: من تئاتر کار می‌کردم و تصویری کار نکرده بودم برای این کار قبل از انتخاب تست دادم و از بین هشتاد نفر انتخاب شدم و از اعتماد کیایی تشکر می‌کنم.

شاهرخ فروتنیان گفت: برای من‌تجربه از یاد نرفتنی است و وقتی بازتاب آن را از ایران و خارج می‌بینیم بسیار خرسند می‌شوم.

علی کوچکی دیگر نویسنده این سریال گفت: طراحی این سریال 10 سال طول کشید و 50 قسمت را در نظر گرفتیم و در نهایت به 24 قسمت رسیدیم و خوشبختانه با استقبال روبرو شد، امیدوارم 12 قسمت بعدی هم مورد استقبال قرار بگیرد.

سوگل خلیق بیان کرد: تا الان بهترین انتخابی بود که می‌توانستم داشته باشم، چون هم بهتر دیده شدم و هم کنار استادان تجاربی کسب کردم.

افسانه چهره آزاد گفت: در خصوص بازیگری باید بگویم اول اعتماد به نفس می‌خواهد و بعد اینکه هیچ اتفاقی در دنیا غیر ممکن نیست. بازی در «هم‌گناه» خوشحال کننده و تجربه خوبی بود.

پرویز پرستویی درباره انتخاب پسرش بیان کرد: در پیش تولید که بودیم عکس من و پسرم را با هم دیده بودند و مورد انتخابشان بود از سویی قرار شد نقش گذشته من را بازی کند همچنین خودم هم در کار راضی نبودم، اما در نهایت بر خلاف میل باطنی من او را انتخاب کردند.

طبیعتا این‌کار برای ما قداستی دارد که از جزئیات آن اطلاع داشته باشیم و به شخصه قبل از بحث‌های ورود پول کثیف هم برای من مهم بود و ادامه دار خواهد بود. در مطرب و هم گناه هم کاملا شرافت و تمیزی رعایت شده است و ازاین بابت خوشحال هستم.

مصطفی کیایی گفت: سال‌ها پیشنهاد ساخت نمایش خانگی به من‌می شد که قبول نمی‌کردم، اما بالاخره ساخت هم گناه را پذیرفتم.

در بخش سرمایه گذاری هم برای من مهم بوده و در «هم گناه» و فیلمیو و نماوا روی این اثر سرمایه گذاری کردند و فکر می‌کنم کاملا منشا آن مشخص است.

انتهای پیام /