جمعه 30 شهریور 1403

کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان!

جام ملت‌های آفریقا در غیاب ستارگان مطرحی قرار است برگزار شود.

به گزارش ورزش سه، همزمان با مسابقات جام ملت‌های آسیا، در قاره آفریقا نیز کشورهای این کنفدراسیون قرار است برای یک ماه در خاک ساحل عاج با یکدیگر رقابت کنند تا برای جام زرین قاره سیاه تعیین و تکلیف کنند. در این بین مدعیان بسیار زیادی حضور دارند و مراکش که در دوره گذشته جام جهانی، به رده چهارم رسید انگیزه زیادی برای قهرمانی دارد اما این تورنمنت غایب‌های بسیار مهمی دارد که آنها را بررسی خواهیم کرد.

ساحل عاج: اریک بایلی - ویلفرید زاها - مکسول کورنت مدافع سابق منچستریونایتد که در تابستان راهی بشیکتاش شد، در این فصل به قدری عملکردش ضعیف و غیرقابل دفاع بود که ژان لوئیس گاست سرمربی تیم ملی ساحل عاج که در واقع سرمربی تیم میزبان این رقابت است، بدون هیچ مماشاتی او را از لیست تیمش خط زد. او همچنین زاها ستاره سابق فوتبال انگلیس که در گالاتاسرای بازی میکند را همراه با مکسول کورنت ستاره وستهام خط زد تا بدین ترتیب سه چهره شناخته شده که در فوتبال ساحل عاج محبوبیت بسیار بالایی دارند از همراهی تیم میزبان جا بمانند.

نیجریه: ویلفرید اندیدی - ویکتور بویفیس - سیریل دسرس اوضاع برای عقاب‌های سرزمین آفریقا مقداری متفاوت است. آنها در تلاش بودند تا یکی از بهترین هافبک‌های میانی فوتبال انگلیس که علی رغم سقوط با لسترسیتی به سطح پایین تر همچنان مورد توجه بزرگان پنج لیگ معتبر اروپاست، یعنی ویلفرید اندیدی را با خود به ساحل عاج ببرند اما یک برخورد میان او ویکتور بونیفیس ستاره نیجری‌های لورکوزن در جریان تمرینات باعث شد تا هر دوی آنها مصدوم شوند. او همچنین سیریل دسرس آقای گل فصل 19/20 هلند و آقای گل کنفرانس اروپا در فصل 21/22 که در رنجرز عمکلرد خوبی داشته را خط زده تا اوضاع برای این تیم کاملا متفاوت باشد.

غنا: طارق لمپتی - توماس پارتی کریس هوتن در تصمیمی بحث برانگیز دو ستاره غنایی لیگ برتر انگلیس را از لیست تیمش کنار گذاشت. در لیست غنا تنها دو بازیکن از لیگ غنا دعوت شدند و عجیب است که این دو چهره در اولین تجربه ملی خود هستند تا به شکلی کنایه‌وار این دو چهره را جانشین دو ستارهای بداند که در فصل‌های اخیر لیگ برتر انگلیس همواره مورد توجه کارشناسان بودند.

سنگال: برایان امبومو - اریک ماکسیم چوپوموتینگ زمانی که لیست این کشور اعلام شد توماس فرانک سرمربی دانمارکی برنتفورد که شاهد خروج دیگر بازیکنان آسیایی و آفریقایی از جمله سامان قدوس بود، نفسی راحت کشید. او خیالش جمع شد که امبومو در مقطع مهم فصل تیمش را ترک نمیکند و در طرف دیگر توماس توخل با عدم جدایی چوپوموتینگ لبخند ملیحی زد چرا که حالا علاوه بر هری کین، چوپوموتینگ را در پرانگیزه ترین حالت ممکن دارد.

الجزایر: فوزی غلام - یاسین براهیمی - سعد بن رحما - اندی دلورت - امین گوئیری  با گذشت یک سال از تجربه پلی آف تلخ جام جهانی 2022 قطر، جمال بلماضی ستارگان پر اشتباه تیمش را از یاد نبرده است. او پیش از شروع جام گفته بود که قرار است برخی از نفرات را ببخشد که در این بین نفراتی مانند اسلام سلیمانی، بغداد بونجاح، سوفیان فغولی و آیسا مندی با وساطت ریاض ماحرز دوباره به تیم ملی برگشتند اما بلماضی این 5 نام را هنوز نبخشیده است.

تونس: هنیبال مجبری ستاره تونسی منچستریونایتد که این روزها با خشم اریک تن هاخ روبرو شده خودش در سن 20 سالگی به سران تیم ملی تونس اعلام کرد که قصد ندارد در این تورنمنت آنها را همراهی کند و در صدد این است یا تیمش را عوض کند یا نظر تن هاخ را جلب کند.

مراکش: ولید چدیرا - منیر الحدادی - عبدالرزاق حمدالله - الیاس آخوماچ رکراکی به نظر میرسد خاطرات تجربه مراکش را در قطر از یاد نبرده است. او ابتدا ولید چدیرا بازیکنی که در بازی با پرتغال اخراج شد را خط زد و پس از آن حمدالله همبازی کریم بنزما در الاتحاد را کنار گذاشت. او در ادامه هم با عدم دعوت منیر الحدادی و آخوماچ دو بازیکن سابق بارسلونا نشان داد هیچ اعتقادی به این دو نفر ندارد تا همچنان زیر نظر او در مراکش بازی نکرده باشند.

کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 2
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 3
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 4
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 5
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 6
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 7
کینه سرمربیان آفریقایی پایانی ندارد / غایبان بزرگ جام آفریقا: نه به ترکیه و عربستان! 8