چهارشنبه 18 مهر 1403

گردشگری پیشران توسعه کشور و مصداق بارز دیپلماسی عمومی است

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
گردشگری پیشران توسعه کشور و مصداق بارز دیپلماسی عمومی است

به گزارش گروه گردشگری خبرگزاری فارس، گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز یکشنبه 7 خردادماه در وزارت امورخارجه برگزار شد.

ضرغامی در این نشست سفرا را فرماندهان خط مقدم دیپلماسی کشور دانست و افزود: اجتهاد دیپلماسی لازمه اقدامات موثر نمایندگان سیاسی ما در دنیاست.

وی با بیان اینکه گردشگری جدی‌ترین مصداق دیپلماسی عمومی و پیشران توسعه کشور است، ادامه داد: در تمام دنیا گردشگری حق همه مردم است و آنها از حکومت‌هایشان توقع دارند زمینه گردشگری را برایشان فراهم کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماموریت سفرا را معرفی شایسته ایران به مردم دنیا و مقابله با ایران هراسی عنوان کرد و افزود: عزت، مصلحت و حکمت باید با نگاه اجتهادی و اثربخش متناسب با ویژگی‌های خاص هر کشور به درستی فهم و اجرا شود.

ضرغامی با بیان اینکه وظیفه سفرا معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری کشور است، ادامه داد: سفرا نسبت به ایران‌هراسی وظیفه تاریخی دارند و گردشگران بهترین مصداق مقابله با ایران‌هراسی هستند. تلاش‌های موثر در راستای جذب گردشگر به کشور می‌تواند منجر به تغییر نگاه گردشگران نسبت به ایران شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذار خارجی، افزود: سفرا باید سرمایه‌گذاران خارجی را نسبت به پایداری و سوددهی سرمایه‌گذاری در گردشگری ایران مطمئن کنند. او همچنین در پایان از سفرا برای بازدید از موزه ملی ایران دعوت کرد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سید عزت الله ضرغامی

وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی دیپلماسی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
گردشگری پیشران توسعه کشور و مصداق بارز دیپلماسی عمومی است 2