شنبه 14 مهر 1403

گردنه‌های زنجان با کولاک و مه مواجه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گردنه‌های زنجان با کولاک و مه مواجه می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با ورود سامانه بارشی از جمعه شب /30 آبان ماه / به منطقه و استان، روز شنبه / یکم آذر ماه / گردنه های کوهستانی زنجان با کولاک برف و مه گرفتگی مواجه خواهد شد.

محمدرضا رحمان نیا، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی تا بعد ازظهر یکشنبه تداوم خواهد داشت اما عمده فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه به ویژه در مناطق جنوبی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته از سوی کارشناسان هواشناسی، بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان زنجان به شکل برف خواهد بود از کشاورزان خواست نسبت به جمع‌آوری سیب زمینی و چغندر قند و انتقال این محصولات به انبارها، تنظیم دمای سالن مرغداری، پرورش قارچ، گلخانه‌ها و دامداری‌ها، جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخرهای پرورش ماهی، استحکام و ترمیم سقف گلخانه‌ها، تامین سوخت گلخانه‌ها، مرغداری و دامداری ها، پاکسازی مسیر آب باغات و مزارع، تغذیه کمکی کولونی ها و تامین خوراک مورد نیاز کندوهای زنبور عسل جهت زمستان گذرانی، محافظت از تاسیسات کشاورزی، انبارها و تجهیزات آبیاری، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و... اقدام کنند.

رحمان نیا با بیان اینکه بارش ها در نیمه شمالی استان به صورت متوسط اما در نیمه جنوبی نیز قابل ملاحظه خواهد بود، تصریح کرد: آبگرفتگی معابر، لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد به ویژه در محورهای کوهستانی و محور های واقع در نیمه جنوبی استان، کاهش دید افقی به سبب وقوع مه و کولاک برف از اثرات و مخاطرات احتمالی بارندگی ها در زنجان خواهد بود. وی به رانندگان توصیه کرد: در ترددهای برون شهری احتیاط بیشتری کرده و تجهیزات زمستانی به خصوص در محورهای کوهستانی و برفگیر به همراه داشته باشند و از عموم مردم نیز خواست از حضور در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به جد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی را به عمل آورند.

*س_برچسب‌ها_س*