یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

گرفتاری غول هواپیمایی جهان در چاله اقتصادی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
گرفتاری غول هواپیمایی جهان در چاله اقتصادی

ضرر خالص بوئینگ در سه ماهه اول سال میلادی کنونی، 355 میلیون دلار اعلام شد.

غول هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در سه ماهه اول سال 2024 میزان 355 میلیون دلار ضرر خالص داشته است.

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد درآمد این شرکت ازجمله فروش محصولات و خدمات با کاهش 7.5 درصدی به 16.6 میلیارد دلار در دوره ژانویه تا مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل رسیده است.

درآمد این شرکت از فروش هواپیماهای تجاری به 4.65 میلیارد دلار رسید، در حالی که درآمدهای دفاعی، فضایی و امنیتی 6.95 میلیارد دلار ثبت شد.

درآمد خدمات جهانی نیز در این دوره سه ماهه بالغ بر پنج میلیارد دلار بوده است.

همچنین شرکت بوئینگ اعلام کرد که درآمد سه ماهه اول مالی سال 2024 به میزان 16.57 میلیارد دلار بوده است. نتیجه بهتر از حد انتظار این شرکت زمانی حاصل شد که اقدامات جامع را در راستای تقویت کیفیت و ایمنی تجارت خود در نظر گرفت.

کل سفارشات معوقه این شرکت به 529 میلیارد دلار افزایش یافت که شامل بیش از 5600 هواپیمای تجاری می‌شود. این شرکت کاهش سرعت تولید بوئینگ 737 خود را به زیر 38 فروند اعلام کرد که هدف از این اقدام ایجاد بهبود در سیستم مدیریت کیفیت آن است.

دیو کالهون، رئیس و مدیرعامل بوئینگ، اظهار کرد نتایج سه ماهه اول ما منعکس‌کننده اقدامات فوری برای کاهش سرعت تولید 737 برای بهبود کیفیت آن است. ما برای تقویت سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی خود زمان بیشتری صرف خواهیم کرد و این اقدام آینده‌ای قوی‌تر و با ثبات‌تری را رقم خواهد زد.

به گزارش بیزنس، پس از انتشار این گزارش در پیش بازار نیویورک، سهام بوئینگ 3.70 درصد افزایش یافت.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.