پنج‌شنبه 19 مهر 1403

گروه‌های جهادی اهرم خدمت‌رسانی به مناطق محروم هستند / بهسازی 21 مدرسه سبزوار با همت گروه‌های جهادی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
گروه‌های جهادی اهرم خدمت‌رسانی به مناطق محروم هستند / بهسازی 21 مدرسه سبزوار با همت گروه‌های جهادی

حسینی گفت: بهسازی و زیباسازی 21 مدرسه این شهرستان با همکاری گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی و سایر اقشار جهادی اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدولی‌الله حسینی مدیر آموزش و پرورش سبزوار در گفت وگو با صبح توس افزود: با کمک گروههای جهادی 21 مدرسه با هزینه ای افزون بر500 میلیون ریال صرف زیبا سازی و رنگ‌آمیزی مدارس شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر مدارس شهرستان سبزوار که با همکاری گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی بهسازی شده در حاشیه این شهر و در مناطق محروم روستایی و عشایری قرار داشته است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: طرح هجرت با رویکرد تربیتی، فرهنگی و کارورزی با مشارکت دانش‌آموزان در کارهای جهادی اجرا می‌شود.

حسینی افزود: همچنین در زیر مجموعه اداره آموزش و پرورش شهرستان سبزوار 15 طرح آموزشی به متراژ 8890 متر مربع زیر بنا در حال ساخت است.

وی ادامه داد: در تابستان امسال تعمیرات مدارس در قالب پروژه مهر هم به مبلغ ده میلیارد ریال همراه با کمک های مردمی صورت پذیرفته است.

بیش از دو دهه از فعالیت بسیج سازندگی با رویکرد محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی می‌گذرد این نهاد با اجرای طرح های سازندگی، عمرانی و اقتصاد مقاومتی با تمام توان در خدمت آبادانی نقاط محروم بوده و منشا خیر و برکات فروانی در آن مناطق شده است.

عمده فعالیت بسیج سازندگی در بخش های گروه‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است حضور در حوادث مختلف همچون سیل، زلزله برای کمک به مردم آسیب دیده، حمایت از طرح های اشتغالزایی، احداث و مرمت منازل محرومان، توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و تلاش برای جلوگیری از شیوع کرونا در دو سال گذشته در قالب طرح شهید سلیمانی در کنار کارهای فرهنگی و اجتماعی برخی از دستاوردهای بسیج سازندگی در شهرستان سبزوار همچون سایر مناطق کشور بوده است.

گروههای جهادی یکی از اهرم های خدمت رسانی به مناطق محروم هستند هم اینک بیش از200 گروه جهادی توانمند و فعال و با انگیزه و تخصص‌های گوناگون در مجموعه شهرستان در جهت کمک‌رسانی به محرومان در قالب ایجاد خانه نیازمندان تهیه و توزیع سبد کالای معیشتی ساختن مسجد خانه عالم در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام /