یک‌شنبه 15 مهر 1403

گرگ در روستای اردجین شهرستان خرمدره سه تن را راهی بیمارستان کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گرگ در روستای اردجین شهرستان خرمدره سه تن را راهی بیمارستان کرد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: بر اثر حمله یک قلاده گرگ در روستای اردجین شهرستان خرمدره، سه نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

اسماعیل قلی زاده، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سه نفر در حین هرس درختان مو (انگور) از سوی این گرگ مورد حمله قرار گرفته و از نواحی دست صدمه و آسیب دیدند.

وی اظهار داشت: پدر و پسر که در یکی از باغات خرمدره مشغول و جدا از یکدیگر به کارهای باغبانی (هرس درختان انگور) مشغول بودند که پدر 75 ساله مورد حمله گرگ قرار می گیرد که با سر و صدای ایجاد شده، پسر سراسیمه و دوان دوان به کمک پدر می آید.

قلی زاده افزود: پسر مدعی بود که وقتی به محل حادثه رسید مشاهده کرد پدرش، گرگ را به زیر کشیده و از بیم جان، مشغول نبرد است که بی درنگ به کمک آمده و با یاری یکدیگر این جان جانور وحشی را با فشار دست و قیچی ویژه هرس درختان از پای در می آورند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: پدر از ناحیه هر 2 دست و پسر 27 ساله نیز از ناحیه دست چپ مجروح می شوند اما زخم های پدرش، جراحت عمیقی برداشته بوده که بلافاصله هر 2 نفر به منظور مداوا و درمان به بیمارستان بوعلی خرمدره منتقل می شوند.

قلی زاده افزود: این گرگ قبل از آسیب زدن به این 2 نفر، در همان نزدیکی ها به یک باغدار دیگر نیز حمله کرده و نامبرده را هم از ناحیه دست ها مجروح کرده و از محل گریخته بود.

وی با بیان اینکه این مرد 55 ساله نیز به منظور درمان به همین بیمارستان منتقل شده بود، تصریح کرد: متاسفانه قسمت سر این حیوان از تن جدا شده و افرادی آن را با خود برده بودند که به همین خاطر نمونه برداری از آن میسر نشد اما واکسن ضد هاری به مجروحان این حادثه تزریق شد.

قلی زاده تصریح کرد: پسر جوان و مرد میانسال از بیمارستان ترخیص شده بودند اما مرد 75 ساله که از ناحیه هر دو دست به شدت آسیب دیده بود تحت عمل جراحی قرار گرفته و در بیمارستان بستری شد.

سال (96) 13 نفر در این استان بر اثر حمله گرگ، زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند و 30 مورد نیز حمله این حیوان به دام های اهلی، صورت گرفت. فروردین سال 96 پسربچه 1/5 ساله در روستای زواجر، اردیبهشت ماه دختر بچه 3/5 ساله ای در روستای زرند شهرستان خدابنده و مرد 35 ساله ای در روستای گیلوان شهرستان طارم، خرداد ماه هفت نفر شامل 2 زن، 2 مرد،2 دختر هشت ساله و پسربچه ای 13 ساله در روستای رامین شهرستان زنجان و دی ماه نیز در شهر زرین آباد یک مرد 69 ساله، در روستای ینگی کند سیدلر یک زن 43 ساله و در روستای ایچ نیز یک مرد 32 ساله توسط گرگ مهاجم زخمی شدند. براساس بررسی‌های انجام گرفته و وجود شواهد، حمله به 2 کودک در روستاهای زواجر و زرند از توابع شهرستان خدابنده توسط گرگ های هیبریدی (سگ گرگ) که خطرناک تر از گرگ های معمولی هستند و در واقع هیچ واهمه ای از نزدیک شدن به انسان و سکونت گاه‌های انسانی ندارند، صورت گرفته بود. گرگ های معمولی اگر به انسان حمله ور شوند همان لحظه نخست طعمه خود را می درند اما اتفاق رخ داده در این 2 روستای خدابنده حکایت از این داشت که این حیوانات مهاجم منتسب به گرگ پس از حمله به کودکان آنها را زنده به دهان گرفته و با خود برده اند. سال 95 نیز سه فرد بزرگسال در روستاهای چپقلو، گوگجه ییلاق و حسام آباد شهرستان خدابنده و سه نفر نیز در روستاهای شهرستان ابهر، مورد حمله گرگ قرار گرفته بودند.

*س_برچسب‌ها_س*