سه‌شنبه 3 مهر 1403

گزارشی از انتصابات یک ماهه وزیرعلوم / 3 تغییر سهم دانشگاه‌ها

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گزارشی از انتصابات یک ماهه وزیرعلوم / 3 تغییر سهم دانشگاه‌ها

با گذشت حدود یک ماه از حضور سیمایی صراف در بالاترین مسند سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در حوزه آموزش عالی کشور تغییراتی در این بخش رقم خورد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حسین سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای حضور در وزارت علوم، 31 مردادماه توانست با کسب 221 رأی موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری دولت چهاردهم شود.

گزارشی از اقدامات و تمهیدات دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید

با گذشت حدود یک ماه از حضور او در بالاترین مسند سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در حوزه آموزش عالی کشور و در آستانه آغاز سال تحصیلی انتصابات وی را مرور کردیم.

سیمایی صراف روز شنبه 3 شهریور با استقبال زلفی‌گل وزیرسابق علوم وارد ساختمان این وزارتخانه در شهرک غرب شد و بر کرسی وزارت نشست.

وی 5 شهریورماه اولین انتصاب خود در وزارت علوم را با انتخاب «سیداحمدرضا خضری» استاد دانشگاه تهران به عنوان «مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی» رقم زد و وی را جایگزین شمسی‌پور کرد.

سیمایی صراف فردای این روز 6 شهریورماه محمد روشن از معاونان سابق حقوقی و مجلس وزارت علوم در دولت دوازدهم واستادیار دانشگاه شهید بهشتی را به عنوان مشاور خود انتخاب کرد. وی در همین روز بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت یازدهم را به سرپرستی دانشگاه کاشان منصوب کرد. با این انتصاب اولین تغییر در روسای دانشگاهها در این دوره رقم خورد.

سیمایی صراف در 11 شهریورماه با معرفی سعید حبیبا، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران وی را به عنوان معاون خود و رئیس سازمان امور دانشجویان منصوب کرد. با این اقدام اولین معاون وزیرعلوم معرفی شد.

وی همچنین 15 شهریور «حسینعلی قبادی» را به عنوان «رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی» جانشین، محمد خلج امیرحسین کرد.

سیمایی صراف 18 شهریور ماه محمد نبی شهیکی، را به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم معرفی کرد. سیمایی صراف با این انتصاب یک بلوچ اهل سنت را به مسئولیت معاونت در وزارت علوم منصوب کرد و مورد تقدیر برخی گروهها و اشخاص در استان سیستان بلوچستان قرار گرفت. سیمایی همچنین در این روز علی خاکی صدیق، معاون اسبق آموزشی وزارت علوم را به عنوان رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم منصوب کرد.

صراف همچنین 21 شهریورماه با صدور حکمی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم ابراهیمی را به عنوان سرپرست اداره‌کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم منصوب کرد.

شاید مهمترین انتصاب وزیرعلوم در طول این یک ماه 27 شهریورماه با معرفی سیدحسین حسین به عنوان سرپرست دانشگاه تهران رقم خود. وی در این انتصاب به حسینی ماموریت داد با تشکیل شورایی زمینه معرفی گزینه‌های ریاست دانشگاه تهران را فراهم کند.

وزیرعلوم همچنین در این روز با پذیرش استعفای فرهاد دانشجو، یوسف حجت را به عنوان سرپرست دانشگاه تربیت مدرس منصوب کرد.

با انتصابات رخ داده از سوی سیمایی صراف تا امروز، 10 انتصاب در حوزه آموزش عالی صورت گرفته که سهم دانشگاهها در این انتصابات 3 تغییر در ریاست دانشگاههای تهران، تربیت مدرس و کاشان بوده است.