شنبه 1 اردیبهشت 1403

گزارشی از حضور دانشجویان جهادی در مناطق زلزله زده خوی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گزارشی از حضور دانشجویان جهادی در مناطق زلزله زده خوی

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی گزارشی از حضور دانشجویان جهادی در مناطق زلزله زده خوی اعلام کرد.

- اخبار سیاسی -

رضا غلام‌زاده، معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به حضور گروههای جهادی دانشجویی برای امداد رسانی به مردم شهر زلزله زده خوی اظهار داشت: از همان روزهای ابتدایی وقوع زلزله گروههای جهادی دانشجویی از استان های آذربایجان غربی و شرقی برای کمک به مردم زلزله زده حضور پیدا کردند. امروز نیز گروههای جدیدی از استانهای مختلفی چون تهران و زنجان به منطقه اعزام شدند و برخی از استان ها هم برای اعزام گروههای دانشجویی و جهادی اعلام آمادگی کردند.

سردار شریف: ظرفیت‌ها و امکانات امدادی سپاه به خوی اعزام شدند

وی افزود: امروز حدود 70 دانشجوی جهادی از 10 دانشگاه تهران به این منطقه وارد و مستقر شدند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی، با اشاره به اقدامات این گروههای دانشجویی تاکید کرد: گروههای جهادی دانشجویی در کانون هایی که زلزله در آن رخ داده نظیر خوی و روستاهای اطراف مستقر شدند. در خوی مکانی برای مردمی که خانه‌های آنها در اثر زلزله تخریب و یا ناایمن شده ایجاد و دانشجویان جهادی مشغول خدمت رسانی به آنها و یا جابجایی وسایل ساکنان ساختمان های نیمه تخریب و ناایمن شده، هستند.

معاون عملیات جهادی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که با پایدار شدن شرایط پس لرزه ها، دوره امدادی حدود 5 تا هفت روز طول کشد.

وی افزود: گروههای جهادی دانشجویی در قالب گروههای امدادی که در بخش درمانی و امدادی خدمت رسانی می کنند در کنار گروههای فرهنگی که بیشتر در حوزه روانی دانش آموزان و کودکان نقش آفرینی می‌کنند و بخش پشتیبانی که در تهیه و توزیع غذای گرم خدمات می دهند در این دوره فعال هستند.

غلام زاده اضافه کرد: پس از پایدار شدن شرایط مناطق دانشجویان جهادی وارد فازهای تکمیلی و ساخت و ساز می شوند.