جمعه 10 فروردین 1403

گزارش؛/ شکست یوفا و فیفا، حکم به نفع موسسان سوپرلیگ

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گزارش؛/ شکست یوفا و فیفا، حکم به نفع موسسان سوپرلیگ

سه باشگاه رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس، به عنوان موسسان سوپرلیگ اروپا، بر اساس حکم دادگاه مادرید، از هرگونه جریمه شدن توسط یوفا و فیفا به دور خواهند ماند.

به گزارش "ورزش سه"، پروژه سوپر لیگ اروپا سال گذشته با مدیریت فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید، خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا، و آندره‌آ آنیلی رئیس وقت باشگاه یوونتوس، کلید خورد. این پروژه بزرگ با هدف درآمدزایی بیشتر باشگاه ها در ایام سخت کرونا و جبران خسارت های سنگین اقتصادی به باشگاه ها شروع به کار کرد ولی خیلی زود شکست خورد. از 12 باشگاه حاضر در این تورنمنت، 9 باشگاه از جمله 6 باشگاه بزرگ انگلیسی کنار رفتند و تنها موسسان باقی ماندند و وارد جنگ قضایی با یوفا شدند.

درحالیکه انتظار می‌رود دادگاه اتحادیه اروپا حکم نهایی خود درباره دعوای یوفا با فیفا با این باشگاه‌ها به خاطر سوپرلیگ را در بهار آینده اعلام کند ولی ماه گذشته منتشر شدن یک نظریه حقوقی اولیه توسط قضات این دادگاه نشان داد که یوفا و فیفا می‌توانند حالا که پروژه سوپرلیگ شکست خورده است باشگاه‌هایی که مطرح کنندگان این ایده بودند را با جریمه مواجه کنند.

در همین رابطه امروز مارکا و آاس گزارش دادند که کمپانی A22 که توسعه دهنده سوپرلیگ اروپا محسوب می شود، در دادگاه تجدید نظر مادرید پیروز شده و به این ترتیب باشگاه های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس به عنوان تیم های باقی مانده در سوپرلیگ اروپا، با هیچ جریمه ای از سوی یوفا و فیفا روبرو نخواهند شد.

در این حکم، سه قاضی تضمین می‌کنند که فیفا و یوفا نمی‌توانند رفتار ضدرقابتی خود را به گونه‌ای توجیه کنند که گویی تنها حافظان ارزش‌های فوتبال هستند و در واقع هرگونه احتمال پدید آمدن یک رقیب بزرگ برای خود را از بین ببرند.

گزارش؛/ شکست یوفا و فیفا، حکم به نفع موسسان سوپرلیگ 2
گزارش؛/ شکست یوفا و فیفا، حکم به نفع موسسان سوپرلیگ 3
گزارش؛/ شکست یوفا و فیفا، حکم به نفع موسسان سوپرلیگ 4