شنبه 31 شهریور 1403

گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو

در این فصل از لیگ آرژانتین بازیکنانی خارجی خاصی حضور دارند که باعث جذابیت بیشتر این لیگ شده است.

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال آرژانتین به روال همیشگی خود با جنگ ابرقدرت‌های سرشناس خود یعنی ریور پلاته و بوکا جونیورز دنبال می‌شود و با گذشت 14 هفته از 27 هفته رقابت در فاز دوم، ریورپلاته با 27 امتیاز صدرنشین است و رقابت قهرمانی با جدیت و حساسیت خاص خود ادامه دارد. با این حال، با توجه به نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا بسیاری از بازیکنان شاغل در اروپا تصمیم گرفتند به این لیگ بروند که در آخرین انتقال مهم ایکر مونیان هافبک مرکزی سابق اتلتیک بیلبائو تصمیم گرفت به سن لورنزو بپیوندد. اکنون با توجه به این انتقال نگاهی به بازیکنان شاخص و مطرح لیگ برتر فوتبال آرژانتین خواهیم داشت.

فرانکو آرمانی - ریورپلاته دروازه‌بان 37 ساله سابق تیم ملی آرژانتین که با این تیم در سال‌های سال در مسابقات جام جهانی و کوپا آمریکا حضور داشت، کماکان گلر شماره یک این تیم است.

جرمن پتزلا - ریورپلاته او در این تابستان و در آستانه 34 سالگی تصمیم گرفت، از رئال بتیس جدا شود و به تیم دوران جوانی خود بپیوندد.

مارکوس آکونیا - ریورپلاته

آکونیا دیگر عضو تیم ملی آرژانتین است که حالا در 32 سالگی از سویا و اسپورتینگ لیسبون به آرژانتین آمده است.

ادینسون کاوانی - بوکاجونیورز مهاجم 37 ساله‌ای که از چهره‌های خاص فوتبال اروپا بود و در دوران فوتبالی‌اش یک چهره محبوب برای هواداران فوتبال بود. کاوانی در پاری سن ژرمن، ناپولی و منچستریونایتد گل‌های بی‌شماری به ثمر رساند و آنقدر مهاجم توانمندی بود که در پالرمو و والنسیا نیز به عنوان یک مهاجم خطرناک تیم‌های حریف را می‌ترساند.

ایکر مونیان - سن لورنزو 17 سال حضور در اتلتیک بیلبائو به پایان رسید و چهره همیشه محبوب ایالت باسک در یک تجربه خاص راهی سن لورنزو شد.

کلودیو اچوری - ریورپلاته او به زودی به تمرینات منچسترسیتی اضافه می‌شود و ستاره 18 ساله‌ای که در مسابقات جام جهانی زیر 17 سال نامش را بر سر زبان‌ها انداخت، آخرین روزهای حضورش را در ریورپلاته می‌گذارند.

مانوئل لانزینی - ریورپلاته قرارداد هافبک سابق وستهام با ریورپلاته به زودی به پایان می‌رسد و شایعات زیادی مبنی بر خداحافظی همیشگی او از فوتبال در 31 سالگی به گوش می‌رسد!

سرخیو رومرو - بوکاجونیورز او سال‌های سال شماره یک تیم ملی آرژانتین بود و به عقیده برخی از کارشناسان هیچوقت در فوتبال اروپا به حقش نرسید. رومرو با این حال مدت زیادی است که درگیر مصدومیت‌های مختلفی شده است و در سن 37 سالگی اگر چه برای بوکا زیاد بازی نمیکند اما به نظر می‌رسد تا اواسط مهر ماه دوباره به میادین برگردد.

مارکوس روخو - بوکا جونیورز او نیز روزگاری یک چهره جوان آرژانتینی بود که از اسپورتینگ لیسبون خودش را به منچستریونایتد رساند ولی اکنون این مدافع 34 ساله کاپیتان تیمی شده که از آن رشد کرد.

گری مدل - بوکا جونیورز مدافع شیلیایی 37 ساله شده و با تمام حواشی و جنجال‌های خاص خود در فوتبال آرژانتین جایگاه بسیار خاصی دارد.

اور بانگا - نیو اولد بویز او در ژانویه از الشباب عربستان جدا شد و بازیکن سابق سویا، والنسیا و اینتر میلان اگر چه علاقه داشت به بوکا جونیورز تیم دوران کودکی‌اش برگردد، اما به هر ترتیب در تیمی بازی می‌کند که تیم سابق مارادونا و مسی بوده است.

گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 2
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 3
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 4
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 5
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 6
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 7
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 8
گزارش ویژه؛/ ستارگان مهجور فوتبال آرژانتین: از کاوانی تا مدل و رومرو 9