یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

گزینه خارجی برای تیم امید، ربیعی نه گفت

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
گزینه خارجی برای تیم امید، ربیعی نه گفت

مهمترین موضوع مورد بحث شنبه آینده اعضای هیات رئیسه انتخاب سرمربی برای تیم امید است.

به گزارش "ورزش سه"، با انتخاب سرمربی برای تیم امید این تیم می تواند بعد از - از دست دادن فیفا دی فروردین از فیفا دی خرداد ماه استفاده کند. دو مربی برای هدایت تیم امید انتخاب شده اند که یکی از آنها خارجی است. مهدی تاج در نشست روز شنبه نام این دو مربی را مطرح و اعضای هیات رئیسه یکی از آنها را انتخاب خواهد کرد.

گزینه داخلی فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید یک مربی لیگ برتری است. فدراسیون فوتبال برای انتخاب بهترین گزینه به منظور هدایت تیم امید مذاکراتی با محمد ربیعی سرمربی تیم مس رفسنجان داشت که این مربی اعلام کرد، فعلا دوست دارد در بخش باشگاهی فعالیت کند و به همین خاطر یکی دیگر از گزینه های داخلی را برای طرح در نشست روز شنبه انتخاب کرده است. مربی ای که در سال های اخیر و در تیم باشگاهی اش با جوان های زیادی کار کرده است و حدس نام او کار سختی نیست.

نام مربی خارجی که مد نظر فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید است، به بیرون درز پیدا نکرده است اما او اگر سرمربی تیم امید شود، با دستمزد کمتری نسبت به مربیان خارجی که در گذشته هدایت تیم ملی را برعهده داشتند، به تهران خواهد آمد و دستمزد او تنها کمی بیشتر از مربی ایرانی خواهد بود که برای هدایت تیم امید در نظر گرفته شده است. پیش از این مهدی مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید از چند مربی خارجی در کادر فنی خود بهره می برد که دستمزد آنها ماهیانه و کمتر از 10 هزار دلار بود. البته فدراسیون فوتبال در پرداخت همین دستمزدها هم با مشکل مواجه شده بود و یکی از مربیان خارجی به فیفا شکایت کرد. هر چند شکایت او قبل از اینکه کار به جاهای باریک بکشد، با واریز پول از سوی فدراسیون فوتبال حل و فصل شد.

تیم امید در برنامه پیش رو در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا شرکت خواهد کرد. مسابقاتی که هر دو سال یک بار برگزار می شود اما این بار تیم های برگزیده راهی المپیک پاریس می شوند. در دوره قبل بازی ها ایران با هدایت مهدی مهدوی کیا در مرحله گروهی جام ملت های آسیا حذف شد.