شنبه 15 اردیبهشت 1403

گسترش تعامل ایران و پاکستان با اجرای خط لوله صلح

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
گسترش تعامل ایران و پاکستان با اجرای خط لوله صلح

به گزارش خبرگزاریاقتصادایران، ابراهیم عزیزی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان با بیان اینکه این اولین سفر خارجی رئیس جمهور کشورمان در سال 1403 است، اظهار داشت: سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان و امضای توافق‌نامه و تفاهم‌نامه میان دو کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در ارتقای امنیت منطقه و عدم نفوذ اشرار به مرزهای شرقی کشورمان داشته باشد.

وی اضافه کرد: دولت پاکستان باید از جولان تروریست‌ها و اشرار در مرزهای خود با ایران جلوگیری کند و اجازه ندهد که خاک این کشور محل امنی برای فعالیت تروریست‌ها باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای گسترش همکاری بین ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به توسعه همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه انرژی، بازرگانی و تبادلات اقتصادی اشاره کرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: از جمله بخش هایی که می‌تواند موجب گسترش تعاملات بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی شود، خط لوله صلح است که با صدور انرژی به پاکستان زمینه‌ساز توسعه و گسترش روابط در حوزه انرژی و دیگر بخش‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: بعضی از بازیگران منطقه‌ای که از گسترش تعاملات بین دو کشور ایران و پاکستان احساس خطر می‌کنند همواره سعی دارند تا با توطئه‌های مختلف جلوی این گسترش تعاملات را بگیرند که باید با درایت مقابل این توطئه ها ایستادگی و آنها را خنثی کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران امروز - دوشنبه سوم اردیبهشت ماه - به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر 2 روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی خواهد داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار می‌شود.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات خواهد داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت وگو می‌کند.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.