شنبه 14 مهر 1403

گشایش‌های خوبی در حوزه صادرات و واردات زنجان ایجاد شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گشایش‌های خوبی در حوزه صادرات و واردات زنجان ایجاد شده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طی چند ماه گذشته، گشایش‌های خوبی در صادرات و واردات این استان ایجاد شده است.

فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان ضمن قدردانی از مساعدت رییس جمهوری و مجموعه دولت در خصوص رفع مشکلات حوزه صادرات و واردات در استان زنجان، افزود: طی دیداری که اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد، گشایش های بیشتری را نیز در این حوزه شاهد خواهیم بود.

وی به لزوم تقویت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان و تخصصی شدن مباحث در آن اشاره کرد و اظهار داشت: از همه ظرفیت ها و پیشنهادها جهت بهبود امور در حوزه تولید و تجارت باید به بهترین شکل استفاده شود.

حقیقی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال میزان صادرات در استان 11 درصد کاهش داشته است، افزود: میزان کاهش صادرات در کشور طی این مدت 30 درصد بوده است و می توان گفت با وجود کرونا و بسته بودن مرزها، استان زنجان عملکرد موفقی در این زمینه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین امسال میزان کاهش صادرات استان 78 درصد بود که در مهر امسال به 11 درصد کاهش پیدا کرد و این نشان می دهد جهش مثبت و معناداری را در این بخش در استان داشتیم.

حقیقی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت ایران ترانسفو برای سال جاری 30 میلیون دلار هدف گذاری صادرات دارد که تا کنون 16 میلیون دلار آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه واردات نیز بالای 95 درصد اقلام وارداتی به استان شامل مواد اولیه اصلی واحدهای تولیدی است، گفت: استان زنجان در هفت ماه امسال رتبه 12 واردات را در کشور دارد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت های ساعتی اعمال شده در خصوص گروه های شغلی 2، 3 و 4 برای مقابله با گسترش شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اصناف و مشاغل مشمول ملزم هستند فعالیت خود را در ساعت 18 تعطیل کنند.

وی افزود: انتظار این است پس از هشت ماه درگیری با کرونا، این مصوبه به دقت اجرایی شود و همه اصناف در این خصوص همکاری داشته باشند تا کار به اقدام قانونی نکشد.

*س_برچسب‌ها_س*