دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گلر 199 سانتی‌متری؛ هدف سرخ‌ها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
گلر 199 سانتی‌متری؛ هدف سرخ‌ها

دروازه بان‌ها یکی از سوژه‌های اصلی پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات بوده‌اند. از رفت و برگشت علیرضا بیرانوند به این تیم گرفته تا جدایی احمد گوهری که هنوز جانشینی برای او به عنوان گلر دوم سرخپوشان پیدا نشده است.

در حالی که هفته گذشته یکی از رسانه‌ها مدعی شد که کمردرد بیرانوند که یک مشکل نسبتاً قدیمی بوده، دوباره سراغ او آمده و همین مسأله باعث نگرانی یحیی گل‌محمدی شده، چون اگر مصدومیت بیرانوند دردسرساز شود، پرسپولیس ذخیره مطمئنی برای او ندارد. اگرچه بیرو در گفتگو با خبرنگاران، مصدومیتش از ناحیه کمر را تکذیب کرده و گفته بود به خاطر برخورد توپ با فکش چند روزی تمرین نکرده، اما صحبت‌های ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان اسبق تیم ملی با ادعای دروازه‌بان فعلی تیم ملی، در تناقض است. میرزاپور درباره مشکل دوست و همشهری‌اش گفته است: «بنده خدا یکی دو سالی هست که درگیر این مشکل است. همیشه به من می‌گوید که در برخی بازی‌ها با درد و فشار بازی می‌کنم. ان‌شاءالله برایش اتفاقی نیفتد و در اولین فرصت بتواند به درمان این آسیب‌دیدگی‌اش برسد.

چند وقت پیش هم با او صحبت کردم می‌گفت کمرم خیلی اذیتم می‌کند.» البته بیرانوند برای بازی اول پرسپولیس در لیگ مقابل آلومینیوم مشکلی ندارد. با این حال خبر رسیده گل‌محمدی به دنبال یک گلر خارجی زیر 23 سال است. گفته می‌شود ناتان سلز گلر جوان برزیلی گزینه قرمز‌ها به حساب می‌آید که توسط وسلی ننکا مربی گلر‌های برزیلی پرسپولیس به یحیی معرفی شده است. دروازه بان پالمیراس، با قامت 199 سانتیمتر که سابقه حضور در تیم زیر 18 سال برزیل را هم دارد. سلز به تازگی با انتشار پستی در فضای مجازی با هواداران پالمیراس خداحافظی کرد و حالا باید دید مقصد او پرسپولیس است یا به تیم دیگری خواهد رفت.

بی‌اطلاعی از جذب مهاجم برزیلی

یکی دیگر از تلاش‌های کادر فنی جذب مهاجم است. سرخپوشان فصل گذشته آل کثیر، دیاباته و پریرا را در اختیار داشتند که با جدایی این بازیکنان فقط شهاب زاهدی را جذب کردند و به‌دنبال جذب مهاجم خارجی هستند. برهمین اساس در روز‌های گذشته نام برنر دی‌الیویرا و یک مهاجم برزیلی دیگر در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها به‌عنوان گزینه‌های یحیی گل‌محمدی معرفی شدند. در همین ارتباط یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «بازیکن یا بازیکنانی از سوی ایجنت‌ها به برخی کانال‌ها و پیج‌های تلگرامی و اینستاگرامی به‌عنوان گزینه‌های موردنظر یحیی گل‌محمدی معرفی می‌شوند درحالی که خود سرمربی هیچ لیستی به باشگاه نداده و عجیب اینکه پس از گذشت چند روز وقتی اتفاقی رخ نمی‌دهد این مسائل را به مجموعه ربط می‌دهند که چرا باشگاه موفق به جذب این بازیکنان نشده است؟»

ناراحتی یحیی از قوانین جدید

روز چهارشنبه یحیی گل‌محمدی نشستی با رضا درویش در ساختمان باشگاه برگزار کرد و سرمربی پرسپولیس در این نشست به قوانین جدید فدراسیون فوتبال اعتراض کرد و از رضا درویش درخواست کرد پیگیر تغییر این قوانین باشد. حذف لیست زیر 25‌ساله‌ها، کاهش نفرات بزرگسال از 20 بازیکن به 19 بازیکن و مشکلات مالی باشگاه‌های ایرانی در جذب بازیکن خارجی باکیفیت از جمله موضوعاتی‌است که با اعتراض گل‌محمدی همراه بود. گل‌محمدی اعتقاد دارد که به‌دلیل حضور بازیکنان نامدار در فوتبال عربستان تیم‌های ایرانی با این شرایط توان رقابت با این تیم‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا ندارند و حداقل فدراسیون فوتبال می‌تواند با تغییر قوانین کیفیت تیم‌های ایرانی را بالاتر ببرد.

لوسادا: ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند

په په لوسادا که تابستان گذشته به‌عنوان مربی بدنساز به کادر فنی یحیی گل‌محمدی اضافه شد و به پرسپولیس برای کسب سه‌گانه قهرمانی کمک کرد، در گفت‌وگویی جدید با «رادیو مارکا» اسپانیا گفت: «پرسپولیس موفق‌ترین باشگاه ایران است. فصل گذشته فصل سختی بود، اما در نهایت فصلی موفقیت‌آمیز داشتیم، چون موفق شدیم سه‌گانه قهرمانی را به دست بیاوریم.»

او ادامه داد: «مردمی که در ایران زندگی می‌کنند، فوتبال را خیلی خوب می‌فهمند و دیوانه‌وار این رشته ورزشی را دنبال می‌کنند. آن‌ها عاشق فوتبال هستند و بازی‌های لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری A ایتالیا و لیگ قهرمانان اروپا را دنبال می‌کنند.»

لوسادا یادآور شد: «در فصل پیش رو باید در سه تورنمنت لیگ برتر ایران، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رقابت کنیم و هدف اصلی ما ارائه بازی‌های خوب در لیگ قهرمانان آسیاست.» این مربی اسپانیایی و 47 ساله که بین سال‌های 2000 تا 2012 به‌عنوان مربی بدنساز تیم کادیز فعالیت می‌کرد، در پایان درباره تیم سابقش چنین نظر داد: «من 12 سال در کادیز کار کردم و امیدوارم آن‌ها بتوانند یک فصل دیگر در لالیگا بمانند و برای تیم سابقم بهترین آرزو‌ها را دارم.»

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال