چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

گمرک جمهوری اسلامی

گمرک جمهوری اسلامی

خبرگزاری تسنیم

بلافاصله پس از نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اخذ مالیات علی‌الحساب 2 درصدی از صادرات مواد خام و نیمه‌خام مشمول عوارض صادراتی با دستور وزیر اقتصاد، از امروز (15 اسفند 1402) متوقف شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: صادرات کالا از محل ورود موقت برای پردازش که بر اساس ماده 51 قانون امور گمرکی انجام می‌شود، از شمول پرداخت عوارض صادراتی معاف شد و مشمول هیچگونه عوارض صادراتی نمی‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی به منظور تامین مالی ساخت ترمینال جدید فرودگاه مهرآباد خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران از ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به عوامل کشف مواد مخدر با هدف افزایش توان انگیزشی، خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

طبق اعلام گمرک، گمرک فرودگاه پیام به گمرکات تخصصی ترخیص خودرو اضافه شد

خبرگزاری تسنیم

امسال حداقل 200 میلیون دلار موبایل بالای 600 دلار به شیوه مسافری از گمرک ترخیص شده است. بر این اساس میزان حقوق ورودی اخذ شده از این کالاها در طول یک سال اخیر اهمیت زیادی دارد.

وب‌گاه گسترش

ترانزیت کشور، طی یک سال گذشته، آمار قابل قبولی را به خود اختصاص داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حجم تجارت خارجی کشور در 11 ماهه سال جاری بدون احتساب صادرات نفت خام و خدمات فنی و مهندسی به 104 میلیارد و 770 میلیون دلار رسید. براساس داد‌های، گمرک سهم 10 شریک اول ایران در این مدت برابر با 88 میلیارد دلار تن برآورد شده است.

خبرگزاری مهر

در حالی که برخی اجرای طرح رجیستری را به عنوان یکی از علل شکل‌گیری مفاسدی مثل کوروش‌کمپانی مطرح می‌کنند اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با اجرای این طرح شاهد کاهش 15 میلیارد دلاری قاچاق هستیم.

وب‌گاه گسترش

در فصل پاییز 1402، شاخص نرخ کل کالاهای وارداتی مبتنی بر داده‌های ریالی 501.8 بوده که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) 10.7 درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 45.6 درصد و در 4فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 96.8 درصد افزایش داشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌کل گمرک اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری کشور در 11 ماهه سال جاری با کشور‌های همسایه به رقم 55 میلیارد و 275 میلیون دلار رسیده است.

وب‌گاه گسترش

در فصل پاییز، تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی نشان می‌دهد که بیشترین تورم فصلی با درصد 19.7 مربوط به گروه "آلات و دستگاه‌های اپتیک و عکاسی" است. از سوی دیگر، کمترین تورم فصلی با درصد 0.1 مربوط به گروه "پوست خام و چرم" است.

وب‌گاه الف

بر اساس مصوبات نوزدهمین نشست کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، با توجه به اتمام مهلت مقرر موضوع مصوبه آذر ماه سال گذشته در خصوص ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1401، مقرر شد کوتاژهای صادراتی سال مذکور با شرط رعایت مهلت قانونی 15 ماهه صرفا با ارائه ارز حاصل از صادرات در قالب فروش حواله ارزی در سامانه نیما و اسکناس در سامانه سنا، امکان ایفای تعهدات صادراتی را خواهند داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرک در تلاش است تعامل با کارگزاران حرفه‌ای را افزایش دهد.

وب‌گاه گسترش

در طی هفته گذشته، افت 22 درصدی تولید زغال‌سنگ در 10 ماهه نخست امسال اعلام شد. برآورد می‌شود که ارزش واردات زغال‌سنگ به کشور در سال گذشته حدود 800 میلیون دلار بوده است.