پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

گمرک جمهوری اسلامی

گمرک جمهوری اسلامی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در 11ماهه سال جاری با 35 درصد افزایش در هم‌سنجی با پارسال به رقم 16 میلیون و 122 هزار تن رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: 22 میلیون و 881 هزار تن کالای اساسی به ارزش 17 میلیارد و 826 میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه وارد کشور شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: حجم مبادلات تجاری کشورمان در 11 ماه سال جاری با کشورهای همسایه با 2.5 درصد افزایش به رقم 55 میلیارد و 275 میلیون دلار رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - گمرک جمهوری اسلامی ایران در گزارشی جزئیات آمار مبادلات تجاری کشور با 10 شریک تجاری نخست را اعلام کرد که بر اساس آن 84 درصد مبادلات تجاری با این کشورها انجام می‌شود.

وب‌گاه الف

بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی، در 11 ماه سال جاری 8 هزار و 40 دستگاه خودرو سواری به ارزش 157 میلیون دلار وارد کشور و از گمرکات ترخیص شده است.

خبرگزاری تسنیم

درحالی حدود 8 ماه از مصوبه هیئت وزیران برای واردات اتوبوس می‌گذرد که متقاضیان و شرکت‌های واردکننده بین سازمان راهداری و وزارت صمت پاسکاری می‌شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک، از ابتدای تابستان سال آینده، وارد فاز دوم هوشمندسازی خواهد شد، کاهش 50 درصدی تعداد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه تجارت خارجی کشور را دستاورد ارزشمندی در تجارت خارجی کشور عنوان کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز" رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در فقره تجارت با 15 کشور همسایه در 9 ماه گذشته حدود 72 میلیون تن کالا صادر شده، گفت: این یعنی با استرداد 44.3 میلیارد ریال، از نظر وزن 17 درصد و از نظر ارزشی 12 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در جریان مسابقات فوتبال دیدیم که ایران و تاجیکستان چقدر اشتراکات فرهنگی داشته و مردم دو کشور چقدر به هم علاقه دارند. با این حال میزان مبادلات تجاری دو کشور بسیار پایین است. این در حالی است که ایران و تاجیکستان هر کدام دارای مزیت‌های اقتصادی هستند که این مزیت‌ها می‌تواند موجب افزایش روابط تجاری بین دو کشور شود.

وب‌گاه گسترش

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیشتازی دو گروه انبوه سازان و زارعی در بازار سرمایه، بیان کرد: پیشرو بودن این دو صنعت نسبت به سایر گروه‌ها، از جمله صنعت پتروشیمی، می‌تواند به دلیل مداخله کمتر دولت در این صنایع باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون اول رییس‌جمهور گفت: بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی کمتر از دستاوردهای نظامی نیست؛ چرا که به تناسب هر پیشرفت و خودکفایی، یأس و ناامیدی در دل دشمنان ایجاد می‌شود.

وب‌گاه الف

نشست شورای سیاست گذاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی های صادراتی ایران (اکسپو) ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به محبوبیت و پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی در میان مردم کشور‌های مختلف اظهار داشت: معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است. معاون اول رییس جمهور افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی از ظرفیت‌ها و دستاورد‌های بزرگی در بخش‌های مختلف...

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است.