دوشنبه 16 مهر 1403

گوترش اعتراف کرد: ما ملت غزه را تحقیر کردیم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
گوترش اعتراف کرد: ما ملت غزه را تحقیر کردیم

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد که این سازمان در حمایت از ملت غزه شکست خورده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد: ما ملت غزه را تحقیر کردیم و در حمایت از آنها شکست خوردیم. 224 کارمند آنروا در غزه در بالاترین سطح کشتار و خونریزی که سازمان ملل متحد در طول تاریخ شاهد آن بوده است، کشته شده‌اند.

وی ادامه داد که تبلیغات فریبکارانه ای برای تخریب چهره آنروا و از بین بردن راهکارهای حمایتی از آن انجام شد و تلاش‌هایی نیز برای اخراج کارمندان آن از غزه صورت گرفت که با شکست مواجه شد.

گوترش ابراز داشت که به بی‌طرفی آنروا اطمینان کامل دارد و بسیاری از کشورهایی که تامین مالی این آژانس را متوقف کرده بودند، مواضع خود را تعدیل کردند.

خبر مرتبط گوترش: لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به تنش‌ها میان لبنان و اسرائیل گفت: لبنان در لبه پرتگاه قرار دارد. همه ما باید نگران تشدید تنش در لبنان باشیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که آتش بس باید در غزه برقرار شود و اسرا آزاد شوند و کمک‌های انسانی به دست مردم برسد و مذاکرات برای تشکیل دو دولت از سر گرفته شود.

وی گفت که آنروا نقش حیاتی در تامین حمایت و سرپناه برای میلیون‌ها فلسطینی مصیبت دیده در غزه ایفا می‌کند، لذا هیئت‌های امدادی در مراکز خود باید از حمایت دائمی برخوردار باشند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

گوترش اعتراف کرد: ما ملت غزه را تحقیر کردیم 2