سه‌شنبه 29 اسفند 1402

گوگل یک ساختمان دو میلیارد دلاری خرید

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
گوگل یک ساختمان دو میلیارد دلاری خرید

شرکت گوگل با وجود ادامه دورکاری اکثر کارمندانش، قصد دارد یک ساختمان اداری در منهتن را به ارزش 2.1 میلیارد دلار خریداری کند.

به گزارش ایسنا، روث پورات، مدیر مالی گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد قرارداد برای دفتر "سنت جانز ترمینال" در نیویورک سیتی در سه ماهه نخست سال 2022 نهایی می‌شود. گوگل در حال حاضر بخش غربی این دفتر را تحت اجاره دارد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که حدود یک ماه قبل ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در ایمیلی به کارمندان این شرکت اعلام کرد گوگل سیاست بازگشت داوطلبانه به محل کار را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا، تا ژانویه تمدید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، پورات گفت: سرمایه گذاری جدید بر مبنای طرحهای فعلی گوگل برای سرمایه گذاری بیش از 250 میلیون دلار در سال جاری برای املاک نیویورک این شرکت انجام می گیرد.

گوگل از زمان تاسیس نخستین فروشگاه خود در نیویورک در بیش از 20 سال پیش، اکنون 12 هزار کارمند در این شهر دارد که بزرگترین حضور اداری این شرکت خارج از کالیفرنیا به شمار می رود. این شرکت قصد دارد نیروی کار خود در نیویورک را در سالهای آینده به بیش از 14 هزار نفر افزایش دهد.

گوگل به همراه سایر شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی شامل فیس بوک و اپل سالهاست که حضورشان را در نیویورک گسترش می دهند. این غول موتور جست و جو چندین ساختمان در محله چلسی دارد و پایگاه هودسون اسکوئر این شرکت به مساحت 1.7 میلیون فوت مکعب به عنوان دفتر مرکزی نیویورک برای کسب و کار جهانی گوگل فعالیت می‌کند که شامل تیمهای فروش و شراکت است. تاکید این شرکت برای فضای اداری در نیویورک با وجود این که هنوز این شهر از همه گیری ویروس کرونا رهایی نیافته است، نشان می دهد گوگل انتظار دارد حضور کارمندان برای آینده این شرکت حیاتی باشد.