دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

«گیشه سیار» عید نوروز در مراکز بزرگ سینمایی تهران و کلان‌شهرها مستقر می‌شود + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
«گیشه سیار» عید نوروز در مراکز بزرگ سینمایی تهران و کلان‌شهرها مستقر می‌شود + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری تشریح عملکرد یکساله موسسه سینماشهر یکشنبه 20 اسفندماه با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل این موسسه برگزار شد. در ابتدای این نشست، میرزاخانی اظهار داشت: ما مهرماه برنامه‌ای داشتیم که طی آن 300 سینمادار دور هم جمع شدند و کارگاهی‌های آموزشی زیرساختی را برای آن‌ها برگزار کردیم. تلاش ما بر این بود تا با انسجامی که بین مدیران سینمایی سراسر کشور وجود...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری تشریح عملکرد یکساله موسسه سینماشهر یکشنبه 20 اسفندماه با حضور هاشم میرزاخانی مدیرعامل این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، میرزاخانی اظهار داشت: ما مهرماه برنامه‌ای داشتیم که طی آن 300 سینمادار دور هم جمع شدند و کارگاهی‌های آموزشی زیرساختی را برای آن‌ها برگزار کردیم. تلاش ما بر این بود تا با انسجامی که بین مدیران سینمایی سراسر کشور وجود دارد، برای توسعه سینمای ایران، هم‌پیمان شویم. از سوی دیگر کتاب «ره‌توشه» که شامل فعالیت‌های 22 ماهه ماست به چاپ رسیده.

وی افزود: موسسه سینماشهر ماموریت‌هایی داشته که شامل 11 بند بوده است که بر اساس آن‌ها شاکله فعالیت‌ها را برنامه‌ریزی کردیم. بحث راه‌اندازی شبکه «شناسا» اولویت ما بود و از طریق این شبکه توانستیم همه سینماها را به هم مرتبط کنیم و با توجه به زیرساخت‌های موجود در هر استان، اقدام کردیم.

میرزاخانی ادامه داد: در برخی از شهرها از فیبر نوری، در برخی استان‌ها از طریق اینترنت ملی و در برخی شهرها از اینترنت و یک شبکه اختصاصی برای هر سینما استفاده کرده‌ایم. امسال 33 فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر بود و توانستیم علاوه بر استان تهران، برای همه سینماهای کشور آثار جشنواره را از طریق «شناسا» ارسال کنیم که به عنوان شروع کار، قابل قبول بود؛ چراکه کل کشور در آن واحد از طریق سینماشهر می‌توانستند آثار سینمای ایران را برداشت کرده و به نمایش درآورند.

مدیرعامل سینماشهر: بحث سرور سینمایی یکی از بحث‌های جدی سینمای ایران بود. دو سرور در کشور ما فعالیت می‌کردند و متوجه شدیم که از سال 2025 دیگر قرار نیست تامین‌کننده یکی از این سرورها خدمات ارائه دهد و سرور دیگری هم ارائه خدمات را متوقف کرده بود که برخی سینماها با مشکل مواجه شده بودند و ما توانستیم چندین سرور روز دنیا را در کشورمان فعال کنیم. برخی سینماها سرور غیرایمن استفاده کردند که ما توانستیم با برنامه‌ریزی، قیمت تجهیزات سرور نمایش سینمای ایران را به یک پنجم برسانیم و کیفیت نمایش را از HD به 2K ارتقا دهیم. متاسفانه همچنان بسیاری از سینماهای ما آثار را با کیفیت HD پخش می‌کنند و این مساله جزو دغدغه‌های جدی من بود که برای سال آینده در تلاش هستیم کیفیت را به 4K برسانیم.

میرزاخانی در ادامه به بحث سینما کارت اشاره کرد و توضیح داد: در بحث اکران حمایتی و مواردی از این دست، تکنولوژی زمانه طوری بود که از طریق کارت‌های اعتباری و پوز مرتبط با آن، کار را جلو ببرند و نمی‌دانم چقدر به سرانجام رسید اما ما در برنامه‌ریزی جدید، از طریق «سمفا» نسبت به ارایه تخفیف‌های ارگانی اقدام و این موضوع را پشتیبانی کردیم که از طریق یک شماره تلفن می‌توانند تعداد نامحدود بلیت سینما را دریافت کنند. تلاش داریم از طریق تعاملات بین دستگاهی، زمینه حضور خانواده‌ها را در سینماهای کشور فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به این قابلیت، کیف پول هر شخص با توجه به آیدی شخصی قابل ارایه است تا این اتفاق توسعه حضور مخاطبان سینما را رقم بزند.

میرزاخانی تاکید کرد: امیدوارم از طریق تعاملات مختلف و تبلیغات بتوانیم جامعه خاموش سینمای ایران را به حضور دعوت کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: گیشه سیار در مراکز پر تردد مستقر شده و تیزر فیلم‌ها را پخش می‌کند و امکان انتخاب صندلی و حتی تحویل آنی بلیت را فراهم می‌سازد. کلیه خدمات سینما در گیشه سیار فراهم شده است.

میرزاخانی همچنین درباره سهم فروش «آی‌تیکت» گفت: این سامانه از سینماداران، هیچ درصدی نمی‌گیرد و خدمات دولتی می‌دهد. این سامانه، یک کار ترمینالی هم می‌کند. تلاش ما این است که فروش سوپراپلیکشن‌ها را از طریق این سامانه تجمیع کنیم. «آی‌تیکت» توسعه‌دهنده است و دنبال جذب بازار نیست.