چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

گیلانغرب از نظر ابتلا به کرونا قرمز و وضعیت خوبی ندارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
گیلانغرب از نظر ابتلا به کرونا قرمز و وضعیت خوبی ندارد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب گفت: این شهرستان از نظر ابتلا به کرونا قرمز و وضعیت خوبی ندارد و پس از تعطیلات نوروز تعداد افراد مبتلا و بستری روند صعودی داشته است.

کوروش محمودیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عدم رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط بسیاری از شهروندان به خصوص در ایام تعطیلات، دورهمی ها، بی توجهی برخی در استفاده از ماسک و تجمع در آیین های خاکسپاری و ترحیم از جمله عومل دخیل در استمرار وضعیت قرمز گیلانغرب است.

وی اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان و افراد بی توجه به مصوبات ستاد کرونا همواره در دستور کار قراردارد زیرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه 28 مورد بستری در بیمارستان الزهرا (س) و دیگر مراکز درمانی استان داریم، گفت: موضوع تجهیز بخش کرونا این مرکز درمانی به تخت همچنین ارتقای سیستم اکسیژن ساز آن نیاز اصلی شهرستان است و با جدیت از طریق ستاد کرونای استان و دانشگاه علوم پزشکی پیگیر آن هستیم و امید است هرچه زودتر محقق شود.

محمودیان اضافه کرد: از ابتدای فروردین تاکنون از مجموع چهار هزار و 190 نمونه اخذ شده در یک هزار و پنج مورد مثبت بوده که 13 نفر از مبتلایان فوت کرده‌اند.

او ادامه داد: هم اکنون 150 نفر نیز دوره قرنطینه خانگی را تحت نظارت کارشناسان بهداشت ودرمان طی می کنند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع اپیدمی در شهرستان گیلانغرب از مجموع هفت هزار و 868نمونه اخذشده، تست 2 هزار و 294 نفر مثبت بوده و 78نفر این افراد نیز فوت کرده‌اند.

فرماندار گیلانغرب گفت: با مشارکت سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان، مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی تا امروز یک هزار و 405 نفر از گروه های مختلف در اولویت علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*