شنبه 14 مهر 1403

یکپارچه سازی اطلاعات گردشگری

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در دنیای امروز، با وجود رقابت شدید بین مقاصد گردشگری مختلف، تبلیغات اثربخش می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی عمل کرده و در جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

دنیای اقتصاد - کیش - مهدی ذوقی؛ گردشگری را نوعی محصول پیچیده مصرفی عنوان کرد که از فرآیندی ناشی می‌شود که در آن، گردشگر می بایست از خدمات مختلفی نظیر اطلاعات کافی از مقصد گردشگری و جاذبه های آن، قیمت بلیط ها، حمل و نقل، امکانات اقامتی و خدمات تفریحی آگاه گردد.

در همین راستا سازمان منطقه آزاد کیش به منظور تسهیل در ارائه خدمات گردشگری، رفع ایرادات موجود و یکپارچه سازی اطلاعات گردشگری کیش، "سامانه جامع گردشگری کیش" را طراحی و راه‌اندازی نمود تا گردشگری کیش پس از سالیان‌سال از وجود دلالان گردشگری پاکسازی شود.

سرپرست معاونت گردشگری کیش، سامانه گردشگری را پلی به شفاف‌سازی در حوزه گردشگری جزیره عنوان کرد و ظهارداشت: راه اندازی سامانه جامع گردشگری باعث شده گردشگران نیز بتوانند قبل از شروع سفر یا به محض ورود به جزیره به منظور برنامه‌ریزی، تفریحات موردنظر را انتخاب کرده و بلیط آن را مستقیما و بدون واسطه از طریق این سایت با قیمت‌های مصوب و اطمینان خاطر از اصل بودن بلیط مربوط آن را خریداری نمایند.

ذوقی، دلیل هیاهوی فضای مجازی در پی راه اندازی سامانه جامع گردشگری و پویش بزن بریم کیش را کوتاه شدن دست دلال ها از جیب گردشگران و ارائه دهندگان تفریحات در جزیره زیبای کیش دانست.