یک‌شنبه 8 مهر 1403

یک باب مدرسه روستایی خیرساز در پلدختر افتتاح شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک باب مدرسه روستایی خیرساز در پلدختر افتتاح شد

خرم آباد - ایرنا - مدرسه روستای چشمه شیرین واشیان پلدختر احداث شده توسط خیران و شیعیان هندوستان روز دوشنبه افتتاح شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش پلدختر در حاشیه افتتاح این طرح به ایرنا گفت: مدرسه 2 کلاسه سجادیه روستای واشیان به همت شیعیان کشور هندوستان احداث و توسط مجمع خیرین و نوسازی مدارس لرستان و دانش آموختگان دبیرستان علوی تهران تجهیز شده است.

کوروش احمدی افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت 540 متر مربع و هزینه 500 میلیون تومان احداث و برای حضور دانش آموزان آماده شد.

وی اظهار داشت: پس از سیل فروردین 98، سیل مهربانی نقاط مختلف راهی پلدختر شد و خیران و شیعیان کشور هندوستان نیز مبالغی به عنوان کمک به مردم سیل‌زده اهدا کردند که تاکنون 2 دبیرستان زینبیه (س) و شهیده کاییدی شهرستان از محل این کمک ها بازسازی و افتتاح شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش پلدختر اضافه کرد: امسال 122 مدرسه این شهرستان پذیرای 10 هزار و 327 دانش‌آموز هستند و بیش از 900 معلم کار تعلیم و تربیت این تعداد را بر عهده دارند.

احمدی ادامه داد: همچنین امسال تعداد نونهالان پیش دبستانی در پلدختر 849 نفر، دانش آموزان ابتدایی بیش ازپنج هزار و 390، متوسطه اول افزون بر 2 هزار و 230 و متوسطه دوم بیش از یکهزار و 764 نفر می باشد.

حجت الاسلام علی اکبر مهدوی فر نماینده آیت الله مهدی مهدوی پور نماینده شیعیان کشور هندوستان نیز به همراه برخی مسوولان استان و شهرستان در این مراسم حضور داشت.

*س_برچسب‌ها_س*