شنبه 29 اردیبهشت 1403

یک بام و دوهوای توئیتر / حذف اکانت‌های جعلی برای جلوگیری از تنش در انتخابات رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
یک بام و دوهوای توئیتر / حذف اکانت‌های جعلی برای جلوگیری از تنش در انتخابات رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تایمز آو اسرائیل، توئیتر شبکه ای متشکل از 40 حساب جعلی که از آنها برای تأثیرگذاری بر گفتمان سیاسی در اسرائیل و افزایش تنش در میان رای دهندگان راست در آستانه انتخابات اول نوامبر استفاده می شد را حذف کرده است‌.

این شبکه توسط فیک ریپورتر افشا شد؛ گروهی که هدف آن شناسایی و افشای اطلاعات نادرست و سایر اشکال فعالیت های مخرب آنلاین است. این گروه گفت که این شبکه حساب های جعلی توسط نهادهای خارجی که به دنبال مداخله در انتخابات اسرائیل و افزایش تنش بین اسرائیلی ها هستند، اداره می شود.

برای این منظور، حساب‌های جعلی فعالیت خود را روی سیاستمدار راست افراطی ایتامار بن گویر متمرکز کردند و محتوایی را در حمایت از او تبلیغ می کردند. در گزارشی که توسط فیک ریپورتر منتشر شده حساب ها محتوایی را تبلیغ می‌کردند که از بن گویر می‌خواست «در آخرین لحظه»، یک روز قبل از پایان مهلت ثبت‌نام در کنست، جداگانه اجرا شود.

این سایت اضافه کرد که اکثر پروفایل‌های جعلی که بخشی از این شبکه هستند، محتوایی را ارسال می‌کنند که شامل اشتباهات املایی یا دستوری به زبان عبری است و این احتمال که توسط افراد غیر اسرائیلی نوشته می شود را تقویت می کند.

به گفته فیک ریپورتر این شبکه با استفاده از تصاویر اسرائیلی‌های واقعی در توئیتر، پروفایل‌هایی را ایجاد کرد که ادعا می‌کرد یهودی و مرد هستند. این حساب ها هشتگ ها، کاریکاتورها و عکس های گرفته شده از حساب های طنز در تلگرام و همچنین نقل قول های انگیزشی را به اشتراک می گذاشتند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

رژیم صهیونیستی

توئیتر حساب جعلی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
یک بام و دوهوای توئیتر / حذف اکانت‌های جعلی برای جلوگیری از تنش در انتخابات رژیم صهیونیستی 2