یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

یک بخش به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
یک بخش به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد

بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اضافه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبید رستمی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد: در راستای حمایت، پرداختن و اهمیت دادن به طرح و ایده به عنوان نقطه شروع در اجراهای بیرونی و دیگرگونه های اجرایی و همچنین توجه دادن هنرمندان تئاتر خیابانی در فرایند رسیدن به اجراهای فاخر و ماندگار از تمرین‌نگاری طرح و ایده اولیه، بخش مسابقه طرح، ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی به سایر بخش‌های جشنواره اضافه شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و دبیر جشنواره پانزدهم افزود: این بخش به منظور کمک و گسترش به ادبیات نمایشی دیگرگونه‌های اجرایی و هنرهای اجرایی بینارشته‌ای، به جشنواره اضافه شده است و امیدوارم با استقبال هنرمندان شاخص و نیز چهره‌های جوان و دست به قلم مواجه و سبب ارتقای ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی گونه‌های مختلف تئاتر خیابانی شود.

دبیر جشنواره در پایان اشاره کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا 10 مهرماه سال‌جاری در نظر گرفته شده است و در مراسم اختتامیه نیز به برگزیده‌های این بخش جوایز اهدا می‌شود. همچنین در نظر است که با همکاری انتشارات نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی مجموعه آثار برگزیده این بخش و طرح و ایده‌های برتر و برگزیده دوره‌های قبل به صورت کتاب چاپ شود.

انتهای پیام /