سه‌شنبه 17 مهر 1403

یک تن و 478 کیلوگرم موادمخدر در ایرانشهر کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک تن و 478 کیلوگرم موادمخدر در ایرانشهر کشف شد

زاهدان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران انتظامی در عملیاتی موفقیت آمیز با متلاشی کردن یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در شهرستان ایرانشهر، یک تن و 478 کیلوگرم موادافیونی از نوع تریاک کشف کردند.

سردار احمد طاهری روز پنجشنبه در اینباره اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر که با استفاده از خودروهای تیزرو قصد جابه جایی محموله سنگین موادافیونی از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان ایرانشهر را داشتند، مطلع شدند.

وی افزود: تیم های عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از چندین شبانه روز تحقیقات گسترده پلیسی و رصد مداوم تحرکات اعضای این باند حرفه ای قاچاق، شب گذشته قاچاقچیان را در حال انتقال محموله سنگین موادمخدر در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان ایرانشهر با 2 دستگاه خودرو زانتیا و پژو 405 شناسایی کرده و به صورت نامحسوس زیرنظر قرار دادند.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین با عوامل انتظامی درگیر و با آتش پر حجم تکاوران پلیس، ضمن رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات تکاوران پلیس در بازرسی از خودروهای متوقف شده یک تن و 478 کیلو و 100 گرم تریاک، یک قبضه سلاح کلاش به همراه 28 تیر فشنگ جنگی کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه تحقیقات لازم برای دستگیری اعضای متواری شده این باند قاچاق ادامه دارد افزود: یکی از ماموریت های مهم پلیس، مبارزه با هرگونه حمل، نگهداری، خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه است و برخورد نیروی انتظامی در این راستا محکم، قاطع و مستمر خواهد بود و اجازه نخواهد داد قاچاقچیان به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

استان سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با 2 کشور افغانستان و پاکستان همواره با معضل قاچاق موادمخدر، سوخت، انسان و کالا روبرو است که تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی در مبارزه با این معضلات چشمگیر و قابل تقدیر است.

*س_برچسب‌ها_س*