شنبه 29 اردیبهشت 1403

یک نام بزرگ مسافر لیگ ملت‌های زنان شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
یک نام بزرگ مسافر لیگ ملت‌های زنان شد

تیم‌های ملی والیبال مردان ترکیه و زنان فرانسه با کسب مقام قهرمانی چلنجرکاپ 2023 سهمیه لیگ ملت‌ها 2024 به دست آوردند.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات چلنجرکاپ 2023 که از روز پنج‌شنبه پنجم مرداد در فرانسه برای گروه زنان و از روز جمعه ششم مرداد در قطر برای گروه مردان آغاز شده بود، شب گذشته به پایان رسید.

در گروه مردان این رقابت‌ها هشت تیم قطر، ترکیه، تونس، جمهوری دومینیکن، شیلی، اوکراین، چین و تایلند به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت ترکیه با شکست سه بر دو قطر به مقام قهرمانی دست یافت. تیم‌های شیلی و اوکراین نیز در دیدار رده‌بندی گروه مردان به مصاف یکدیگر رفتند و اوکراین سه بر صفر به پیروزی رسید.

در گروه زنان نیز هشت تیم مکزیک، سوئد، فرانسه، ویتنام، اوکراین، کرواسی، کلمبیا و کنیا با هم رقابت کردند و در فینال این گروه نیز فرانسه با شکست سه بر یک سوئد قهرمان شد.

تیم کلمبیا نیز با شکست سه بر یک اوکراین در دیدار رده‌بندی به مدال برنز چلنجرکاپ زنان دست یافت. بدین ترتیب دو تیم ترکیه در گروه مردان و فرانسه در گروه زنان با کسب مقام قهرمانی، سهمیه لیگ ملت‌ها 2024 به دست آورند.

امیر طلوع‌کیان به عنوان ناظر فنی در دیدارهای گروه مردان در قطر نظارت داشت و علیرضا قریب نیز داور ایرانی این مسابقات بود که دیدار تونس و شیلی در مرحله یک چهارم نهایی را به عنوان داور دوم قضاوت کرد.