شنبه 29 اردیبهشت 1403

یک هزار و 400 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سمنان انجام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک هزار و 400 بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری سمنان انجام شد

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: یکهزار و 464 مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری این استان از ابتدای سال 99 تاکنون انجام شد.

محمد طاهریان روز چهارشنبه به رسانه های افزود: این بازدیدها از ابتدای سالجاری تا کنون و توسط کارشناسان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و با همکاری سایر دستگاههای نظارتی انجام شد.

وی گفت: این بازدیدها شامل 829 مورد بازدید از واحدهای اقامتی، 463 مورد بازدید از رستوران‌های بین راهی و سفره‌خانه‌های سنتی، 118 مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی، 54 مورد بازدید از زائرسراها، خانه‌های مسافر، مراکز طبیعت‌گردی و مناطق نمونه گردشگری بود.

طاهریان با تاکید بر اینکه هدف از انجام این بازدیدها ارتقای سطح ارایه خدمات به گردشگران است، بیان کرد: این بازدیدها منجر به ارایه 2 مورد تذکر و 2 فقره اخطار شد.

در استان سمنان 15 هتل، یک هتل آپارتمان، یک متل، پنج مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم‌گردی و 12 اقامتگاه سنتی، 57 خانه مسافر، پنج مجتمع گردشگری، سه اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری با ظرفیت پذیرش سه هزار و 446 نفر شب، پذیرای گردشگران است.

32 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین راهی و 17 سفره خانه سنتی در استان سمنان فعال هستند.

*س_برچسب‌ها_س*